بررسی رابطه بین مهارتهای تفکرانتقادی در مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ورودی 1389
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین مهارتهای تفکرانتقادی با سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ورودی سال تحصیلی 1389 میباشد.
روش: روش پژوهش پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر محدود به تعداد 20 نفر دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری دانشگاه علامه طباطبایی اعم از روزانه و شبانه ورودی سال تحصیلی 1389 است. ابزار اندازهگیری در این پژوهش شامل آزمون مهارتهای تفکرانتقادی کالیفرنیا فرم «ب» و پرسشنامه سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان (داورپناه، سیامک) است. دادههای پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل واقع شده است.
یافته ها: بر اساس یافتههای پژوهش میانگین سواد اطلاعاتی دانشجویان بالاتر از میزان متوسط و میانگین تفکرانتقادی آنان پایینتر از میزان متوسط است. بین تفکرانتقادی و سواد اطلاعاتی و همچنین بین هریک از ابعاد تفکرانتقادی و مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشجویان رابطه معنیدار مشاهده میشود.
کلید واژگان
تفکرانتقادیدانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی
دانشگاه علامه طباطبایی
سواد اطلاعاتی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2014-08-231393-06-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayam Noor University
شاپا
2383-10492538-5356




