| dc.date.accessioned | 1399-08-01T00:11:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-22T00:11:41Z | |
| dc.date.available | 1399-08-01T00:11:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-22T00:11:41Z | |
| dc.date.issued | 2014-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-09-07 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-06-16 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1393). بررسی رابطه بین مهارتهای تفکرانتقادی در مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ورودی 1389. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی, 1(2), 97-108. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-1049 | |
| dc.identifier.issn | 2538-5356 | |
| dc.identifier.uri | http://lib.journals.pnu.ac.ir/article_1539.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/446066 | |
| dc.description.abstract | هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین مهارتهای تفکرانتقادی با سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ورودی سال تحصیلی 1389 میباشد.
روش: روش پژوهش پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر محدود به تعداد 20 نفر دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری دانشگاه علامه طباطبایی اعم از روزانه و شبانه ورودی سال تحصیلی 1389 است. ابزار اندازهگیری در این پژوهش شامل آزمون مهارتهای تفکرانتقادی کالیفرنیا فرم «ب» و پرسشنامه سنجش سواد اطلاعاتی دانشجویان (داورپناه، سیامک) است. دادههای پژوهش با استفاده از آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل واقع شده است.
یافته ها: بر اساس یافتههای پژوهش میانگین سواد اطلاعاتی دانشجویان بالاتر از میزان متوسط و میانگین تفکرانتقادی آنان پایینتر از میزان متوسط است. بین تفکرانتقادی و سواد اطلاعاتی و همچنین بین هریک از ابعاد تفکرانتقادی و مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشجویان رابطه معنیدار مشاهده میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 614 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.publisher | Payam Noor University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانششناسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Knowledge and Information Management Journal | en_US |
| dc.subject | تفکرانتقادی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.subject | سواد اطلاعاتی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه بین مهارتهای تفکرانتقادی در مهارتهای سواد اطلاعاتی دانشجویان کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی ورودی 1389 | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 97 | |
| dc.citation.epage | 108 | |