• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی
    • دوره 4, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه

    (ندگان)پدیدآور
    قاضی زاده, حمیدایلانلو, روشنک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    802.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخانوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه انجام گرفته است. ژوهش روش تحقیق: نوع پژوهش در این تحقیق کاربردی و روش آن پیمایشی می باشد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد طی دو بخش (سوالات تخصصی فعالیتهای ترویج کتابخوانی و سوالات استاندارد انگیزه‌ی مطالعه MRQ استفاده شده است. جامعه‏ی تحقیق 400 نفر از نوجوانان20 کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر تهران است که در این مراکز عضوبودند. یافته ها: یافته های حاصل ازاین پژوهش حاکی از آن است که از میان 11 فعالیت ترویج کتابخوانی، فعالیت معرفی کتاب با کسب رتبه‏ی 55/4بیشترین تاثیر را در علاقمندی اعضای نوجوان به مطالعه وفعالیت کارگاه داستان با کسب رتبه 75/2 کمترین نقش را در علاقمندی اعضای نوجوان به کتابخوانی ایفا کردند. نتیجه گیری: با توجه به اینکه برنامه های موجود در زمینه فعالیتهای ترویج کتابخوانی به اعضای نوجوان کمرنگ است، لذا داشتن شیوه های نوین وکاربرد ماهرانه فنون کتابخوانی توسط مربیان وکارشناسان محترم می تواندگام موثری در نهادینه نمودن علاقه به مطالعه درکودکان ونوجوانان داشته باشد.
    کلید واژگان
    ترویج کتابخوانی
    کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
    مطالعه
    کتابخانه عمومی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payam Noor University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    کارشناس ارشد گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، تهران، ایران.

    شاپا
    2383-1049
    2538-5356
    URI
    http://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4907.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/445991

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب