بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه
(ندگان)پدیدآور
قاضی زاده, حمیدایلانلو, روشنکنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخانوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه انجام گرفته است. ژوهش روش تحقیق: نوع پژوهش در این تحقیق کاربردی و روش آن پیمایشی می باشد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد طی دو بخش (سوالات تخصصی فعالیتهای ترویج کتابخوانی و سوالات استاندارد انگیزهی مطالعه MRQ استفاده شده است. جامعهی تحقیق 400 نفر از نوجوانان20 کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر تهران است که در این مراکز عضوبودند. یافته ها: یافته های حاصل ازاین پژوهش حاکی از آن است که از میان 11 فعالیت ترویج کتابخوانی، فعالیت معرفی کتاب با کسب رتبهی 55/4بیشترین تاثیر را در علاقمندی اعضای نوجوان به مطالعه وفعالیت کارگاه داستان با کسب رتبه 75/2 کمترین نقش را در علاقمندی اعضای نوجوان به کتابخوانی ایفا کردند. نتیجه گیری: با توجه به اینکه برنامه های موجود در زمینه فعالیتهای ترویج کتابخوانی به اعضای نوجوان کمرنگ است، لذا داشتن شیوه های نوین وکاربرد ماهرانه فنون کتابخوانی توسط مربیان وکارشناسان محترم می تواندگام موثری در نهادینه نمودن علاقه به مطالعه درکودکان ونوجوانان داشته باشد.
کلید واژگان
ترویج کتابخوانیکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
مطالعه
کتابخانه عمومی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2017-08-231396-06-01
ناشر
دانشگاه پیام نورPayam Noor University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.کارشناس ارشد گروه علم اطلاعات و دانششناسی، تهران، ایران.
شاپا
2383-10492538-5356




