نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقاضی زاده, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorایلانلو, روشنکfa_IR
dc.date.accessioned1399-08-01T00:02:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-22T00:02:21Z
dc.date.available1399-08-01T00:02:15Zfa_IR
dc.date.available2020-10-22T00:02:21Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-26en_US
dc.date.submitted1396-10-05fa_IR
dc.identifier.citationقاضی زاده, حمید, ایلانلو, روشنک. (1396). بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه. فصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسی, 4(2), 91-98.fa_IR
dc.identifier.issn2383-1049
dc.identifier.issn2538-5356
dc.identifier.urihttp://lib.journals.pnu.ac.ir/article_4907.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/445991
dc.description.abstractهدف : پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخانوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعه انجام گرفته است. <br />ژوهش <br />روش تحقیق: نوع پژوهش در این تحقیق کاربردی و روش آن پیمایشی می باشد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد طی دو بخش (سوالات تخصصی فعالیتهای ترویج کتابخوانی و سوالات استاندارد انگیزه‌ی مطالعه MRQ استفاده شده است. جامعه‏ی تحقیق 400 نفر از نوجوانان20 کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر تهران است که در این مراکز عضوبودند. <br />یافته ها: یافته های حاصل ازاین پژوهش حاکی از آن است که از میان 11 فعالیت ترویج کتابخوانی، فعالیت معرفی کتاب با کسب رتبه‏ی 55/4بیشترین تاثیر را در علاقمندی اعضای نوجوان به مطالعه وفعالیت کارگاه داستان با کسب رتبه 75/2 کمترین نقش را در علاقمندی اعضای نوجوان به کتابخوانی ایفا کردند. <br />نتیجه گیری: با توجه به اینکه برنامه های موجود در زمینه فعالیتهای ترویج کتابخوانی به اعضای نوجوان کمرنگ است، لذا داشتن شیوه های نوین وکاربرد ماهرانه فنون کتابخوانی توسط مربیان وکارشناسان محترم می تواندگام موثری در نهادینه نمودن علاقه به مطالعه درکودکان ونوجوانان داشته باشد.fa_IR
dc.format.extent802
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayam Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت اطلاعات و دانش‌شناسیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Knowledge and Information Management Journalen_US
dc.subjectترویج کتابخوانیfa_IR
dc.subjectکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانfa_IR
dc.subjectمطالعهfa_IR
dc.subjectکتابخانه عمومیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر فعالیت های ترویج کتابخوانی اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در افزایش میزان انگیزه مطالعهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue2
dc.citation.spage91
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد