بررسی کارآفرینی دانشگاهی از دید اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان نمونهای از دانشگاههای بزرگ، دکتر تیمور آقایی، فاطمه اخوان هزاوه، دکتر کاوه تیمورنژاد
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش به بررسی نظرات اعضای هیأت علمی در رابطه با توسعه کارآفرینی و عوامل مؤثر در این امر در دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یکی از دانشگاههای بزرگ و جامع، کشور اختصاص دارد. ماهیت و روش تحقیق در این پژوهش با توجه به اهداف و ماهیت موضوع، توصیفی پیمایشی و نوع آن کاربردی است. ابزار سنجش این پژوهش را یک پرسشنامه 30 سؤالی تشکیل میدهد. این پرسشنامه توسط پژوهشگران تدوین شده است که روایی آن پس از مشورت با استادان و متخصصان امر و حذف و تعدیل سؤالات نامفهوم بدست آمده و اعتبار آن هم به وسیله آلفای کرونباخ با مقدار 0.9 محاسبه شده است. اعضای هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان جامعه آماری این پژوهش انتخاب شدهاند. برای تجزیه و تحلیل دادهها علاوه بر توصیف دادهها از آزمون آماری موسوم به کای دو و تاو کندال استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان دهنده آن است که عوامل مؤثر در توسعه کارآفرینی دانشگاهی عبارت اند از: ماموریت دانشگاه، نظرات و نگرش اعضای هیأت علمی، سیستم پاداش و جبران فعالیتهای کارآفرینی، برنامه تربیت و آموزش کارآفرینان و روشهای نوآورانه در تدریس. 
کلید واژگان
کارآفرینی دانشگاهیهیأت علمی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه علامه طباطباییAllameh Tabataba’i University
شاپا
2345-492X2476-6429




