• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های کیفی در برنامه درسی
    • دوره 3, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های کیفی در برنامه درسی
    • دوره 3, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی (مورد مطالعه: اعضای هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان)

    (ندگان)پدیدآور
    باقریان فر, مصطفیمیرشاه جعفری, سید ابراهیمسپهری, یعقوب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    671.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگی های آموزش مبتنی بر عمل فکورانه در هزاره سوم آموزش عالی از دیدگاه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان انجام شده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحلیل، کیفی از نوع پدیدارشناسی بوده است و جمع آوری اطلاعات نیز با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته و به صورت فردی انجام شد. مدت زمان مصاحبه ها از 20 تا 45 دقیقه متغیر بود و تا رسیدن به اشباع اطلاعات ادامه داشت. شرکت‌کنندگان در پژوهش شامل اعضای هیئت‌علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان بودند که مجموعاً 15 نفر را تشکیل می‌دادند. مصاحبه های انجام شده با استفاده از دستگاه MP3 ضبط و سپس به‌منظور تجزیه و تحلیل دادها با استفاده از تحلیل محتوا و نرم‌افزار MAXQDA تحلیل شد. یافته ها نشان داد ویژگی های آموزش در هزاره سوم از نظر اساتید شامل مؤلفه‌های دانش، مهارت و نگرش اساتید، دانش، مهارت و نگرش دانشجویان، ساختار و مدیریت، ماهیت تکنولوژی، برنامه درسی و فرهنگ می باشد. لذا توجه به این ویژگی ها می تواند به یادگیری مادام العمر، تشخیص شکاف بین دانش‌ها، مهارت ها و نگرش ها و آموزش کاربردی کمک نموده و برای دانشجویان مفید و بامعنا باشد.
    کلید واژگان
    ویژگی های آموزش
    عمل فکورانه
    آموزش عالی

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری آموزش عالی دانشگاه اصفهان
    استاد دانشگاه اصفهان
    دانشجو

    شاپا
    2476-5783
    2476-5791
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/qric.2019.35067.233
    http://qric.atu.ac.ir/article_9357.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/443566

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب