نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدیان, حسامfa_IR
dc.contributor.authorمیردریکوند, فضل اللهfa_IR
dc.contributor.authorقدم پور, عزت الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:02:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:02:47Z
dc.date.available1399-07-30T22:02:46Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:02:47Z
dc.date.issued2019-06-22en_US
dc.date.issued1398-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-23en_US
dc.date.submitted1397-05-01fa_IR
dc.identifier.citationاحمدیان, حسام, میردریکوند, فضل الله, قدم پور, عزت اله. (1398). تدوین و آزمون مدل خودناتوان سازی تحصیلی. تدریس پژوهی, 7(2), 213-226. doi: 10.34785/J012.2019.596fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.596
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_61249.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442508
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> هدف از انجام این پژوهش تدوین و آزمون مدل رابطه بین سبک‌های مقابله‌ای و خودناتوان‌سازی تحصیلی با در نظر گرفتن نقش میانجی تاب‌آوری و امیدواری بود.<br /> <strong>روش: </strong>روش انجام این پژوهش توصیفی- همبستگی از نوع مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش شهرستان کامیاران در سال تحصیلی 1397-1396 بود، که براساس قاعده مولر برای نمونه گیری در مدل های ساختاری، 330 نفر به روش تصادفی خوشه‌ای انتخاب شد. از مقیاس های خودناتوان سازی تحصیلی، تاب آوری تحصیلی، پرسشنامه امیدواری اشنایدر و مقیاس راهبردهای مقابله‌ای لازاروس برای گردآوری داده‌ها استفاده شد.<br /> <strong>یافته‌ها:</strong> نتایج تحقیق نشان داد که اثر سبک های مقابله ای بر امیدواری و تاب آوری مثبت و معنی دار می باشد. همچنین اثر مستقیم سبک های مقابله ای بر خودناتوان سازی منفی و معنی دار می باشد. اثر تاب آوری بر خودناتوان سازی و امیدورای بر خودناتوان سازی منفی و معنی دار می باشد. نتایج این پژوهش حاکی از اهمیت منابع مقابله ای در کاهش خودناتوان سازی و افزایش موفقیت تحصیلی می باشد.<br /> <strong>کلید واژه ها: </strong>سبک های مقابله ای، خود ناتوان سازی تحصیلی، تاب آوری، امیدواری<strong>.</strong>fa_IR
dc.format.extent955
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.34785/J012.2019.596
dc.subjectراهبردهای مقابله ایfa_IR
dc.subjectتاب آوریfa_IR
dc.subjectامیدواریfa_IR
dc.subjectخود ناتوان سازی تحصیلیfa_IR
dc.titleتدوین و آزمون مدل خودناتوان سازی تحصیلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی تربیتی، دانشگاه لرستان ،خرم آباد ،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه لرستان،خرم آباد ،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی ،دانشگاه لرستان ،خرم آباد،ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage213
dc.citation.epage226


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد