• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رهبری برنامه درسی، راهکاری مؤثر در تغییر و اجرای پویای برنامه های درسی

    (ندگان)پدیدآور
    سلمانی, بابکملکی, حسنعباس‌پور, عباسحکیم زاده, رضوانامیرتیموری, محمد حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    812.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف پژوهش حاضر تشریح و شفاف­سازی رهبری برنامه­درسی به منظور ارائه دیدگاه­ها و راهبردهایی برای تسهیل اجرا پویای برنامه­های درسی می­باشد. روش: پژوهش حاضر به روش کیفی از نوع پژوهش فلسفی و با استفاده از روش تحلیل مفهومی انجام یافته است. حوزه مطالعاتی پژوهش شامل کتاب­ها، پایان نامه­ها، مقالات، مجلات و پژوهش­های مرتبط با موضوع بود. به علت وسعت و کثرت منابع، برای نمونه­گیری  از منابع چاپی و دیجیتالی (برخط) که مرتبط با بحث و در دسترس بود، استفاده گردید. در این پژوهش از فیش برداری جهت گردآوری اطلاعات از نمونه، بهره گرفته شد. روش تحلیل به شیوه تحلیل مفهوم، تفسیر مفهوم و استنتاج نظری بود. یافته­ها: نتایج نشان داد از طریق تشریح و تحلیل مفهوم رهبری برنامه­درسی در چندین جنبه اصلی آن یعنی چیستی و ماهیت آن، قلمروهای کاری، نقش­ها و ویژگی­های رهبران برنامه­­درسی، سبک­ها، سطوح، راهبردها و این که چه کسانی می­توانند این نقش را برعهده گیرند، می­توان تصویری روشن از آن ارائه نمود. هم چنین نتایج نشان داد به علت نیاز به اجرای بهینه برنامه­های درسی جدید و کمتر نمودن فاصله برنامه­ درسی قصدشده و اجراشده، انجام پژوهش­های علمی بیشتر در این حوزه می­تواند استلزامات علمی و بومی وسیعی را در اختیار تصمیم­گیرندگان آموزشی قرار دهد
    کلید واژگان
    «اجرای برنامه درسی»
    «رهبری برنامه درسی»
    «ابعاد»
    «عناصر»

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران
    استاد دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشیار دانشگاه تهران
    استادیار دانشگاه علامه طباطبائی

    شاپا
    2476-5686
    URI
    http://trj.uok.ac.ir/article_61041.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442479

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب