نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپوراحمد, امیرfa_IR
dc.contributor.authorشیخی فینی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorزینلی پور, حسینfa_IR
dc.contributor.authorایزدی, صمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:01:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:01:31Z
dc.date.available1399-07-30T22:01:30Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:01:31Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-22en_US
dc.date.submitted1396-07-30fa_IR
dc.identifier.citationپوراحمد, امیر, شیخی فینی, علی اکبر, زینلی پور, حسین, ایزدی, صمد. (1397). شناسایی عوامل مؤثر بر کاربرد درس پژوهی درس ریاضی در مدارس ابتدایی استان مازندران. تدریس پژوهی, 6(2), 131-148.fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_60861.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442457
dc.description.abstractهدف: این پژوهش با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر کاربرد درس پژوهی درس ریاضی در مدارس ابتدایی استان مازندران انجام شده است.<br /> روش: پژوهش پیش رو از نوع پژوهش های کیفی و مبتنی بر رویکرد پدیدارشناسی است. جامعه آماری این پژوهش شامل متخصصان و خبرگان درس پژوهی است. به روش گلوله برفی 16 نفر از این متخصصین و خبرگان انتخاب شدند. حجم نمونه را اشباع داده ها تعیین کردند. روش جمع آوری داده مصاحبه نیمه ساختاریافته فردی بوده است. برای تحلیل داده ها حاصل از مصاحبه نیز از روش مقوله بندی استفاده شده است. روایی تحلیل ها به وسیله روش چک کردن اعضا بررسی و تایید شده است.<br /> یافته‏ها: نتایج نشان داد که از مصاحبه ها 85 مفهوم و 5 مقوله کلی حاصل شد، که شامل: جنبه انسانی (خلاقیت، مسئولیت پذیری و انتقادپذیری)، جنبه ساختاری (تجهیزات فناورانه، نظارت، برنامه ها، حجم کار معلم، نسبت تعداد معلم به دانش آموز و بکارگیری نتایج)، جنبه فرهنگی (کار تیمی، فرهنگ مدرسه ای، اعتقاد و تعهد به تاثیر درس پژوهی، همکاری خانواده، روحیه پژوهشگری معلمان و مدیران، همکاری معلمان بجای رقابت)، جنبه مدیریتی (پشتیبانی، روند امتیازدهی، حمایت مسئولین، تامین بودجه، حمایت سایر عوامل اجرائی مدرسه و زمان) و جنبه پداگوژیکی (تبادل تجارب مفید آموزشی، کارگاه های آموزشی، سبک های نوین تدریس، تیم استانی درس پژوهی، محتوای آموزشی، تبدیل ارزشیابی کمی به توصیفی و طراحی آموزشی) بود.fa_IR
dc.format.extent1478
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.subjectدرس پژوهیfa_IR
dc.subjectدرس ریاضیfa_IR
dc.subjectمدارس ابتدایی استان مازندرانfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل مؤثر بر کاربرد درس پژوهی درس ریاضی در مدارس ابتدایی استان مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی دانشگاه هرمزکانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان و رئیس دانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه هرمزگان و معاون پژوهشی دانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage131
dc.citation.epage148


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد