نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعربی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorسلطانی, اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T22:01:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T22:01:12Z
dc.date.available1399-07-30T22:01:11Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T22:01:12Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-09en_US
dc.date.submitted1396-08-18fa_IR
dc.identifier.citationعربی, احمد, سلطانی, اصغر. (1397). تبیین شیوه‏ ها و فنون یاددهی و یادگیری مطلوب در برنامه‏ درسی زبان ‏آموزی دوره ابتدایی مناطق دوزبانه از دیدگاه معلمان. تدریس پژوهی, 6(1), 79-98.fa_IR
dc.identifier.issn2476-5686
dc.identifier.urihttp://trj.uok.ac.ir/article_60816.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442445
dc.description.abstract<strong>هدف</strong><strong>:</strong> هدف پژوهش تبیین ویژگی‏های شیوه ‏ها و فنون یاددهی و یادگیری مطلوب برنامه‏ درسی زبان ‏آموزی دوره ابتدایی در مناطق دوزبانه از دیدگاه معلمان استان چهارمحال و بختیاری بود.  <strong>روش:</strong> پژوهش حاضر از نظر نوع تحقیق، ترکیبی است. روایی پرسشنامه از طریق نظرات متخصصان و کارشناسان بررسی و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و 93/0 برآورد شده است. جامعه آماری در بخش کمی، مشتمل بر 968 نفر از معلمان ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری در مناطق دوزبانه شهرستان‌های شهرکرد، بِن، سامان و بخش‏های بلداجی و جونقان بود و 275 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در بخش کیفی نیز نمونه آماری شامل 40 نفر از معلمان برتر استانی در دوره ابتدایی بود و از مصاحبه نیمه‌ساختارمند برای گردآوری داده‏ ها استفاده ‌شد.  <strong>یافته‌ها:</strong> نتایج نشان داد که معلمان در تبیین ویژگی‏های شیوه‏ها و فنون یاددهی و یادگیری مطلوب برنامه‏درسی زبان‏آموزی دوره ابتدایی در مناطق دوزبانه، بیشترین اولویت را به روش‌های پرسش و پاسخ، بحث گروهی و ایفای نقش و کمترین اولویت را به روش‌های آموزش برنامه‌ای می‌دهند. همچنین، کمبود رسانه‌های آموزشی و دیداری شنیداری و عدم‌تنوع در به‌کارگیری شیوه‌ها و فنون یاددهی و یادگیری، از مهم‏ترین علل ضعف شیوه‏ها و فنون یاددهی و یادگیری از دیدگاه معلمان بود. از سوی دیگر، بهره‌مندی از نرم‌افزارهای آموزشی در تدریس و تدوین کتاب راهنمای تدریس به‌عنوان مهم‏ترین دلایل قوت شیوه‏ها و فنون یاددهی و یادگیری مطلوب از دیدگاه معلمان بود. همچنین بین دیدگاه‏ های معلمان از لحاظ متغیرهای جمعیت‌شناختی (جنس، مدرک تحصیلی و میزان سابقه) تفاوتی وجود نداشت.fa_IR
dc.format.extent791
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.relation.ispartofتدریس پژوهیfa_IR
dc.subjectبرنامه ‏درسیfa_IR
dc.subjectزبان‏ آموزیfa_IR
dc.subjectدوزبانگیfa_IR
dc.subjectدوره ابتداییfa_IR
dc.titleتبیین شیوه‏ ها و فنون یاددهی و یادگیری مطلوب در برنامه‏ درسی زبان ‏آموزی دوره ابتدایی مناطق دوزبانه از دیدگاه معلمانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی، دبیر آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری؛ ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار برنامه‌درسی، بخش علوم تربیتی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue1
dc.citation.spage79
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد