• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تدریس پژوهی
    • دوره 5, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه برنامه قصد شده، اجرا‌شده و کسب شده درس کارورزی به منظور ارائه راهکار مناسب ( مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان استان کردستان)

    (ندگان)پدیدآور
    قادرمرزی, حبیب اللهعلی عسگری, مجیدمعروفی, یحییحسینی خواه, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    765.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: هدف این پژوهش مقایسه برنامه درسی اجرا شده و کسب­شده درس کارورزی و ارائه راهکار برای افزایش همخوانی و کاهش شکاف میان برنامه­های دانشگاه فرهنگیان کردستان است. روش: جامعه آماری تحقیق شامل کلیه معلم راهنما و دانشجو معلمان رشته­های مختلف دانشگاه فرهنگیان استان کردستان در سال تحصیلی 1395/1394 می باشد. با توجه به جدول مورگان و روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای تعداد 284 نفر دانشجومعلم و معلم راهنما انتخاب و به کمک پرسشنامه محقق­ساخته از نمونه موردنظر جمع­آوری شد. یافته ها: یافته‌های این پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری بین  برنامه درسی قصد شده و اجرا شده وجود ندارد. همچنین برنامه اجرا شده و کسب شده باهم همخوانی نداشته و بین دو مرحله اجرا شده و کسب شده درس کارورزی به‌صورت کلی و هیچ کدام از خرده‌مقیاس‌های مراحل اجرا شده و کسب شده تفاوت معنادار وجود ندارد یعنی بین کلیه اهداف محتوایی و اجرایی در مرحله اجراشده و کسب شده درس کارورزی تفاوت چشمگیری وجود ندارد. اما با توجه به نتایج به مقدار 07/40 میان برنامه درسی قصد شده و اجرا شده شکاف و فاصله وجود دارد که تفاوتی بسیار معنادار و مهم است. و جا دارد اصلاحاتی در برنامه کارورزی مراکز تربیت معلم و افزایش اثربخشی آن صورت گیرد.
    کلید واژگان
    کارورزی
    برنامه درسی اجرا شده
    برنامه درسی قصدشده

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی خوارزمی، تهران، ایران؛
    دانشیار دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران؛
    دانشیار دانشگاه بوعلی سینا، همدان؛
    استادیار دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

    شاپا
    2476-5686
    URI
    http://trj.uok.ac.ir/article_54309.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/442428

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب