نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصاحب الزمانی, ساراfa_IR
dc.contributor.authorداداشی, ایرجfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T21:50:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T21:50:44Z
dc.date.available1399-07-30T21:50:42Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T21:50:44Z
dc.date.issued2011-01-21en_US
dc.date.issued1389-11-01fa_IR
dc.date.submitted2011-02-04en_US
dc.date.submitted1389-11-15fa_IR
dc.identifier.citationصاحب الزمانی, سارا, داداشی, ایرج. (1389). ارتباط دوسویه اصول مدیریت کیفیت باارزش‌های صناعات اسلامی و نمود آن در نظر و عمل اصناف عصر صفوی. نامه هنرهای تجسمی و کاربردی, 3(5), 101-117. doi: 10.30480/vaa.2011.647fa_IR
dc.identifier.issn2008-2649
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30480/vaa.2011.647
dc.identifier.urihttp://vaa.journal.art.ac.ir/article_647.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/441878
dc.description.abstractتحلیل اصول و روش‌های مختلفی که امروزه در قالب نظام‌های مدیریت در سراسر جهان شناخته‌شده‌اند و مورداستفاده قرار می‌گیرند و ارزش‌ها و تعالیم معنوی هنروران و صنعتگران ایرانی در عصر صفوی نسبت‌هایی را میان این دو برملا می‌سازد. به‌ویژه وقتی از این تحلیل‌ها چنین برمی‌آید که نخست، عامل اصلی پدید آمدن دوره‌های اوج و شکوفایی در تاریخ هنر و صنعت ایران، جایگاه قدسی صناعت نزد پیشه‌وران و هنرمندان سنتی و تغذیه معنوی آن‌ها از سرچشمه‌های حکمی و عرفانی بوده است؛ و دوم، این تعالیم از هر دو بعد نظری و عملی، با مبانی امروزی مدیریت کیفیت هماهنگی انکارناپذیری دارد. از سویی، پرداختن به مقوله مدیریت کیفیت در صنایع‌دستی ایران به‌عنوان یکی از «صنایع کوچک و متوسط» بسیار ضروری است و از این طریق می‌توان به یکی از عوامل اصلی ایجاد مزیت نسبی در عرصه رقابتی تجارت جهانی دست‌یافت. به‌طور خلاصه، چنین می‌نماید که: بازخوانی این مفاهیم و بهره‌برداری عملی از آموزه‌های اصیل ایرانی و اسلامی و ترکیب آن‌ها با روش‌های امروزی مدیریت کیفیت، امری شدنی - و حتی می‌توان ادعا کرد ضروری – است. چه‌بسا همین امر، یعنی اهتمام به اجرای اصول کیفیت در کامل‌ترین شکل آن، سبب احیای مبانی اخلاقی و ارزش‌های فراموش‌شده در حوزه هنر و صنعت نیز خواهد شد.fa_IR
dc.format.extent1115
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه هنرfa_IR
dc.relation.ispartofنامه هنرهای تجسمی و کاربردیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30480/vaa.2011.647
dc.subjectمدیریت کیفیتfa_IR
dc.subjectصناعتfa_IR
dc.subjectصنایع کوچک و متوسطfa_IR
dc.subjectصنایع‌دستیfa_IR
dc.subjectاصنافfa_IR
dc.subjectحرفه‌هاfa_IR
dc.subjectآداب فتوتfa_IR
dc.titleارتباط دوسویه اصول مدیریت کیفیت باارزش‌های صناعات اسلامی و نمود آن در نظر و عمل اصناف عصر صفویfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهش هنر، دانشگاه هنر تهران، استان تهران، شهر تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentفلسفه هنر، دانشگاه هنر تهران، استان تهران، شهر تهرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue5
dc.citation.spage101
dc.citation.epage117


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد