مرور دوره 12, شماره 47 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
- 
نلسون گودمن: مسئلة وجودشناسانۀ ارزش هنر (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)این مقاله به بررسی مسئلۀ وجودشناسانة ارزش هنر در فلسفة نلسون گودمن میپردازد، به عبارت دیگر، این مسئله که 'طبق نظریۀ شناختگرایی گودمن، روابط میان ویژگی (های) ارزشمند یک اثر هنری با خود آن اثر از چه ...
 
- 
«بدنمندی» در پدیدارشناسی هوسرل، مرلوپونتی و لویناس (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)در رویکرد پدیدارشناسانه، بدن فارغ از قواعد و استدلالات عقلی، پدیداری تلقی میشود که سوژه را در معرض تجربه قرار میدهد. در این رویکرد بحث بر سر نسبت سوژه با بدن و جهان، نه بر بنیاد هستی شناسی سوژه و نه بر اساس شناخت ...
 
- 
راهکاری در حل منازعة «لیوتار و هابرماس» در مورد «زبان و اجماع عمومی» (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)ژان فرانسوا لیوتار، متأثر از لودویگ ویتگنشتاین و نظریة بازیهای زبانی قائل به اصالت «تکثر و تفاوت» میشود. اما یورگن هابرماس به دنبال «اجماع عمومی» و سیطرة کلیتی انداموار بر جامعه است؛ هدفی که از نگاه ساختارگرایانة ...
 
- 
نظریۀ گلوآن ها؛ مدلی برای وحدت وجود ابن عربی (دانشگاه علامه طباطبائیAllameh Tabataba’i University, 2016-09-22)وحدت وجود ابن عربی حداقل در خوانشی اولیه داری تناقضهایی است. مهمترین مثال از تناقضهای وحدت وجود، در مورد رابطۀ حق و خلق است. ابن عربی بیان میکند که خلق حق است و حق نیست. گرچه فیلسوفان مختلف در طول چند صد سال سعی ...
 



