• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی استفاده از اینترنت در طراحی برنامه های پس از مدرسه

    (ندگان)پدیدآور
    شاه جعفری, طاهرهابراهیم‌آبادی, حسینرضائی, محمدهاشمابراهیم‌زاده, عیسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    880.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی ـ پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش چگونگی استفاده از اینترنت را توسط دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی تحصیلی شهر تهران در سال92-1391مورد بررسی قرار داده است. در این چهار چوب با انجام نیاز سنجی، نیازهای نوجوانان ایرانی در محیط‌های مجازی و فضای اینترنت شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت. بدین‌منظور از پرسشنامه محقق ساخته و نیز مصاحبه با متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه‌های برنامه‌ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس رویکرد میان‌رشته‌ای استفاده گردید. در نهایت نیازهای دانش‌آموزان بر اساس روش تحلیل عاملی به دو عامل دانش و مهارت و ویژگی‌های فردی _ اجتماعی تفکیک شده است والگوی استفاده از اینترنت شامل عوامل فراغتی و دسترسی به اطلاعات و منابع طراحی و ارایه شد. همچنین بر اساس نتایج مشخص شد این عوامل اثر مستقیمی بر ویژگی‌های شبکه ندارد و این تأثیر در رابطه با عوامل فراغتی از طریق محل برنامه‌ها صورت می‌پذیرد.بیشترین علاقه‌مندی دانش‌آموزان در اینترنت به دانلود فیلم و آهنگ و سپس بازی‌های بر  خط و برنامه‌های تفریحی اشاره دارد که لزوم توجه برنامه‌ریزان را به تهیه و ارایه فیلم و بازی‌ها و برنامه‌های آموزنده، علمی و تفریحی _ آموزشی مشخص می‌نماید.
    کلید واژگان
    نوجوان
    الگوی استفاده از اینترنت
    شبکه
    نیاز سنجی و فضای مجازی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری
    Iranian Institute for Social & Cultural Studies
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای برنامه ریزی آموزش از راه دور، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
    استادیار آموزش الکترونیکی و روان شناسی تربیتی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم
    دانشیار روانشناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه پیام نور
    دانشیار روان شناسی تربیتی، دانشکده علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

    شاپا
    2008-4641
    2008-4846
    URI
    https://dx.doi.org/10.7508/isih.2015.26.006
    http://www.isih.ir/article_190.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/440835

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب