نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorافتخاری, زهراfa_IR
dc.contributor.authorنادی, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, فریباfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-30T18:20:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-21T18:20:05Z
dc.date.available1399-07-30T18:20:04Zfa_IR
dc.date.available2020-10-21T18:20:05Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-25en_US
dc.date.submitted1397-12-06fa_IR
dc.identifier.citationافتخاری, زهرا, نادی, محمدعلی, کریمی, فریبا. (1396). مطالعه تطبیقی مدل‌های مدارس کسب‌وکار در کشورهای منتخب؛ مطالعه موردی: نظام پیش‌دبستان. مطالعات پیش دبستان و دبستان, 3(9), 49-82. doi: 10.22054/soece.2020.40919.1207fa_IR
dc.identifier.issn2538-2349
dc.identifier.issn2476-6569
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.40919.1207
dc.identifier.urihttp://soece.atu.ac.ir/article_11825.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/437628
dc.description.abstractپژوهش حاضر باهدف شناسایی، تطبیق و تحلیل مؤلفه‌های مدل‌های مدارس کسب‌وکار در کشورهای منتخب در بخش پیش‌دبستانی صورت گرفته است. در این پژوهش از روش تطبیقی و با تأکید بر روش چهار مرحله‌ای برودی استفاده‌شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل صد کشور منتخب دارای مدارس کسب‌وکار بوده که به‌موجب نتایج مطالعه رتبه‌بندی مدارس کسب وکار در سال 2017 که توسط انجمن بین‌المللی فایننشال رتبه‌بندی شده بودند، انتخاب شدند. در این پژوهش، با مراجعه به 30 مدرسه که دارای پیش­دبستانی بودند و مصاحبه نیمه ساختمند با هیأت مدیره آن­ها مؤلفه­های مدل‌های مدارس کسب‌وکار در بخش پیش‌دبستانی در کشورهای منتخب مورد شناسایی، تطبیق و تحلیل قرار گرفت. مؤلفه‌های شناسایی‌شده بین مراکز پیش‌دبستانی در این کشورها شامل: اهداف آموزشی، فضای یادگیری، جذب و بکارگیری نیروی انسانی توانمند، فضای فرهنگی، تربیتی وهنری، محتوای آموزشی، ارزیابی و نظارت، مرکز یادگیری شبیه‌سازی‌شده، گروه‌های تخصصی آموزشی، مشارکت اولیا، چشم‌انداز، مأموریت و پژوهش بوده است که با مقایسه و تطبیق، تفاوت‌ها و شباهت‌ها، مدل مطلوب مدارس کسب­وکاردربخش پیش‌دبستانی در کشورهای منتخب برای ایران شناسایی شد.fa_IR
dc.format.extent940
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات پیش دبستان و دبستانfa_IR
dc.relation.ispartofStudies of Early Childhood and Elementary Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/soece.2020.40919.1207
dc.subjectمطالعه تطبیقیfa_IR
dc.subjectمدل‌های مدارس کسب‌وکارfa_IR
dc.subjectپیش‌دبستانیfa_IR
dc.titleمطالعه تطبیقی مدل‌های مدارس کسب‌وکار در کشورهای منتخب؛ مطالعه موردی: نظام پیش‌دبستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاددانشگاه آزاد اصفهان خوراسگانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه ازاد خوراسگان اصفهانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue9
dc.citation.spage49
dc.citation.epage82


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد