| dc.contributor.author | فرازی, فریبا | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسمعیلی, معصومه | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسکندری, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | حاتمی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-22T19:05:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-13T19:05:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-22T19:05:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-13T19:05:12Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-01-13 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-10-23 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرازی, فریبا, اسمعیلی, معصومه, اسکندری, حسین, حاتمی, محمد. (1399). تأثیر آموزش الگوی مشاورهای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر هویت ملّی و دینی دانشآموزان دختر. مشاوره کاربردی, 10(1), 113-130. doi: 10.22055/jac.2020.32263.1719 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-7243 | |
| dc.identifier.issn | 2588-6606 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.32263.1719 | |
| dc.identifier.uri | http://jac.scu.ac.ir/article_15935.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436473 | |
| dc.description.abstract | هویت، لازمهی نظام اجتماعی است و هرگونه تأخیر یا انحراف در شکلگیری هویت موفق، میتواند منجر به پراکندگی یا بحران هویت شود که خود بسیاری از نابهنجاریهای فردی و اجتماعی را در پی دارد. این هدف پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش الگوی مشاورهای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر تقویت هویت ملّی و دینی در یک طرح نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل در دانشآموزان دختر کلاس دوازدهم هنرستانهای شهر بیرجند انجام گرفت. 30 دانشآموز به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای از میان دانشآموزان دختر هنرستانی انتخاب شدند و شرکتکنندگان به پرسشنامهی هویت ملّی و دینی لطفآبادی پاسخ دادند. برنامهی آموزشی طی هشت جلسهی یک ساعته برای گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل تحت هیچ نوع آموزشی قرار نگرفتند. تحلیل دادههای پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس و نرمافزار SPSS نتایج نشان داد که آموزش الگوی مشاورهای تلفیقی تعلیمی-مولوی باعث افزایش هویت ملّی و دینی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شده است. با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان گفت در اثر آموزش الگوی مشاورهای تلفیقی تعلیمی-مولوی هویت ملّی و دینی در فرزندان تقویت میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 234 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran Univercity of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مشاوره کاربردی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Biannual Journal of Applied Counseling | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.32263.1719 | |
| dc.subject | الگوی تلفیقی تعلیمی-مولوی | fa_IR |
| dc.subject | هویت ملی و دینی | fa_IR |
| dc.subject | دانش آموزان | fa_IR |
| dc.title | تأثیر آموزش الگوی مشاورهای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر هویت ملّی و دینی دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی اصیل | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی مقطع دکتری رشته روانشناسی تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 113 | |
| dc.citation.epage | 130 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0002-4944-1793 | |