نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرازی, فریباfa_IR
dc.contributor.authorاسمعیلی, معصومهfa_IR
dc.contributor.authorاسکندری, حسینfa_IR
dc.contributor.authorحاتمی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T19:05:11Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T19:05:12Z
dc.date.available1399-07-22T19:05:11Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T19:05:12Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-13en_US
dc.date.submitted1398-10-23fa_IR
dc.identifier.citationفرازی, فریبا, اسمعیلی, معصومه, اسکندری, حسین, حاتمی, محمد. (1399). تأثیر آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر هویت ملّی و دینی دانش‌آموزان دختر. مشاوره کاربردی, 10(1), 113-130. doi: 10.22055/jac.2020.32263.1719fa_IR
dc.identifier.issn2251-7243
dc.identifier.issn2588-6606
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.32263.1719
dc.identifier.urihttp://jac.scu.ac.ir/article_15935.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436473
dc.description.abstractهویت، لازمه‌ی نظام اجتماعی است و هرگونه تأخیر یا انحراف در شکل‌گیری هویت موفق، می‌تواند منجر به پراکندگی یا بحران هویت شود که خود بسیاری از نابهنجاری‌های فردی و اجتماعی را در پی دارد. این هدف پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر تقویت هویت ملّی و دینی در یک طرح نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل در دانش‌آموزان دختر کلاس دوازدهم هنرستان‌های شهر بیرجند انجام گرفت. 30 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از میان دانش‌آموزان دختر هنرستانی انتخاب شدند و شرکت‌کنندگان به پرسش‌نامه‌ی هویت ملّی و دینی لطف‌آبادی پاسخ دادند. برنامه‌ی آموزشی طی هشت جلسه‌ی یک ساعته برای گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل تحت هیچ نوع آموزشی قرار نگرفتند. تحلیل داده‌های پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس و نرم‌افزار SPSS نتایج نشان داد که آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی باعث افزایش هویت ملّی و دینی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شده است. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده می‌توان گفت در اثر آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی هویت ملّی و دینی در فرزندان تقویت می‌شود.fa_IR
dc.format.extent234
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran Univercity of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمشاوره کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofBiannual Journal of Applied Counselingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.32263.1719
dc.subjectالگوی تلفیقی تعلیمی-مولویfa_IR
dc.subjectهویت ملی و دینیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر هویت ملّی و دینی دانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی مقطع دکتری رشته روانشناسی تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage113
dc.citation.epage130
nlai.contributor.orcid0000-0002-4944-1793


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد