• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مشاوره کاربردی
    • دوره 10, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر هویت ملّی و دینی دانش‌آموزان دختر

    (ندگان)پدیدآور
    فرازی, فریبااسمعیلی, معصومهاسکندری, حسینحاتمی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    234.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی اصیل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هویت، لازمه‌ی نظام اجتماعی است و هرگونه تأخیر یا انحراف در شکل‌گیری هویت موفق، می‌تواند منجر به پراکندگی یا بحران هویت شود که خود بسیاری از نابهنجاری‌های فردی و اجتماعی را در پی دارد. این هدف پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی بر تقویت هویت ملّی و دینی در یک طرح نیمه آزمایشی از نوع پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل در دانش‌آموزان دختر کلاس دوازدهم هنرستان‌های شهر بیرجند انجام گرفت. 30 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای از میان دانش‌آموزان دختر هنرستانی انتخاب شدند و شرکت‌کنندگان به پرسش‌نامه‌ی هویت ملّی و دینی لطف‌آبادی پاسخ دادند. برنامه‌ی آموزشی طی هشت جلسه‌ی یک ساعته برای گروه آزمایش اجرا شد و گروه کنترل تحت هیچ نوع آموزشی قرار نگرفتند. تحلیل داده‌های پژوهش با استفاده از تحلیل کوواریانس و نرم‌افزار SPSS نتایج نشان داد که آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی باعث افزایش هویت ملّی و دینی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شده است. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده می‌توان گفت در اثر آموزش الگوی مشاوره‌ای تلفیقی تعلیمی-مولوی هویت ملّی و دینی در فرزندان تقویت می‌شود.
    کلید واژگان
    الگوی تلفیقی تعلیمی-مولوی
    هویت ملی و دینی
    دانش آموزان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran Univercity of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی مقطع دکتری رشته روانشناسی تربیتی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار گروه مشاوره دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    دانشیار گروه روان‌شناسی دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

    شاپا
    2251-7243
    2588-6606
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/jac.2020.32263.1719
    http://jac.scu.ac.ir/article_15935.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436473

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب