| dc.contributor.author | ابطحی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | سرایی صحنه سرایی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | زهدی, فرزین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-22T18:59:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-10-13T18:59:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-22T18:59:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-10-13T18:59:34Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-09-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-07-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ابطحی, مهدی, سرایی صحنه سرایی, مهدی, زهدی, فرزین. (1399). کنترل غیرخطی مود لغزشی به منظور پایداری خودروی مفصلی در مقابل پدیده قیچی شدن. نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران, 22(1), 192-203. doi: 10.30506/ijmep.2020.45067 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4775 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30506/ijmep.2020.45067 | |
| dc.identifier.uri | http://jmep.isme.ir/article_45067.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436196 | |
| dc.description.abstract | <em>در این مقاله، با کنترل مستقیم روی چرخ پنجم، رفتار دینامیک جانبی خودروهای مفصلی در برابر پدیده قیچی شدن بهبود یافته است. بدین منظور، مدل ریاضی سیستم کشنده- تریلر با استفاده از معادلات نیوتن- اولر استخراج و سپس صحت فرآیند مدلسازی تایید شد. به منظور کنترل و پایداری جانبی، در کنار الگوریتم کنترلی بهینه، کنترلکننده مقاوم مود لغزشی برای مقابله با عدم قطعیتهای موجود طراحی شد. مقایسه نتایج سیستم کنترلی مستقیم بر زاویه مفصل در شبیهساز با وجود عدم قطعیت حاکی از عملکرد مناسب و مقاوم سیستم کنترلی مود لغزشی در حفظ پایداری جانبی و بهبود رفتار دینامیکی در خودروی مفصلی میباشد.</em> | fa_IR |
| dc.format.extent | 438 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن مهندسان مکانیک ایران | fa_IR |
| dc.publisher | ISME | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30506/ijmep.2020.45067 | |
| dc.subject | خودرو مفصلی | fa_IR |
| dc.subject | سیستم کشنده- تریلر | fa_IR |
| dc.subject | قیچیشدن | fa_IR |
| dc.subject | کنترل مود لغزشی | fa_IR |
| dc.subject | پایداری جانبی | fa_IR |
| dc.title | کنترل غیرخطی مود لغزشی به منظور پایداری خودروی مفصلی در مقابل پدیده قیچی شدن | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | نویسنده مسئول، استادیار، گروه مهندسی مکانیک ، دانشکده صنایع و مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مکانیک، گروه مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مکاترونیک، گروه برق، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 22 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 192 | |
| dc.citation.epage | 203 | |