نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابطحی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorسرایی صحنه سرایی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorزهدی, فرزینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T18:59:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T18:59:34Z
dc.date.available1399-07-22T18:59:32Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T18:59:34Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-09-28en_US
dc.date.submitted1399-07-07fa_IR
dc.identifier.citationابطحی, مهدی, سرایی صحنه سرایی, مهدی, زهدی, فرزین. (1399). کنترل غیرخطی مود لغزشی به منظور پایداری خودروی مفصلی در مقابل پدیده قیچی شدن. نشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایران, 22(1), 192-203. doi: 10.30506/ijmep.2020.45067fa_IR
dc.identifier.issn2538-4775
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30506/ijmep.2020.45067
dc.identifier.urihttp://jmep.isme.ir/article_45067.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/436196
dc.description.abstract<em>در این مقاله، با کنترل مستقیم روی چرخ پنجم، رفتار دینامیک جانبی خودروهای مفصلی در برابر پدیده قیچی شدن بهبود یافته است. بدین منظور، مدل ریاضی سیستم کشنده- تریلر با استفاده از معادلات نیوتن- اولر استخراج و سپس صحت فرآیند مدل­سازی تایید شد. به منظور کنترل و پایداری جانبی، در کنار الگوریتم کنترلی بهینه، کنترل­کننده مقاوم مود لغزشی برای مقابله با عدم قطعیت­های موجود طراحی شد. مقایسه نتایج سیستم کنترلی مستقیم بر زاویه مفصل در شبیه­ساز با وجود عدم قطعیت حاکی از عملکرد مناسب و مقاوم سیستم کنترلی مود لغزشی در حفظ پایداری جانبی و بهبود رفتار دینامیکی در خودروی مفصلی می­باشد.</em>fa_IR
dc.format.extent438
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مهندسان مکانیک ایرانfa_IR
dc.publisherISMEen_US
dc.relation.ispartofنشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پژوهشی مهندسی مکانیک ایرانen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30506/ijmep.2020.45067
dc.subjectخودرو مفصلیfa_IR
dc.subjectسیستم کشنده- تریلرfa_IR
dc.subjectقیچی‌شدنfa_IR
dc.subjectکنترل مود لغزشیfa_IR
dc.subjectپایداری جانبیfa_IR
dc.titleکنترل غیرخطی مود لغزشی به منظور پایداری خودروی مفصلی در مقابل پدیده قیچی شدنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنویسنده مسئول، استادیار، گروه مهندسی مکانیک ، دانشکده صنایع و مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین،fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مکانیک، گروه مکانیک، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مکاترونیک، گروه برق، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.citation.volume22
dc.citation.issue1
dc.citation.spage192
dc.citation.epage203


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد