بررسی تأثیر فضای فرهنگی شبکه اجتماعی اینستاگرام بر مدگرایی جوانان شهرستان ساری
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: هدف از انجام این پژوهش بررسی تأثیر فضای فرهنگی شبکه اجتماعی اینستاگرام بر مدگرایی است . این پژوهش از لحاظ هدف جزء پژوهشهای کاربردی و ازلحاظ ماهیت و روش اجرا، جزء پژوهشهای توصیفی از نوع پیمایشی انتخاب شد.
روش تحقیق: جامعه آماری پژوهش را جوانان شهرستان ساری بر اساس آمار ثبت شده در مرکز آمار شهرستان ساری، تشکیل میدادند که بر اساس فرمول نمونه گیری کوکران 383 نمونه به روش غیرتصادفی انتخاب شد. روش گردآوری دادهها از نوع کتابخانهای و میدانی و از ابزار گردآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامهی استاندارد بود. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از دو روش آماریِ توصیفی و استنباطی بهره گرفته شد. در آمار استنباطی از آزمونهای کلموگروف-اسمیرنوف برای ارزیابی نرمال بودن داده استفاده گردید. چون توزیع داده های همه متغییرهای مورد بررسی تحقیق نرمال بود از آزمونی ک نمونه ای t در نرم افزار SPSS استفاده گردید.
یافته ها: یافته ها نشان داد فضای فرهنگی شبکه اجتماعی اینستاگرام و ابعاد سه گانه آن (بعد رفتاری، بعد نگرشی، بعد شناختی) بر مدگرایی جوانان شهرستان ساری تأثیر داشت.
کلید واژگان
فضای فرهنگیشبکه اجتماعی اینستاگرام
مدگرایی
بعد شناخت
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2020-09-221399-07-01




