شناسایی و رتبهبندی موانع جریان دانش در کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی
(ندگان)پدیدآور
اکبری, عسگر
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: شناسایی و رتبهبندی موانع جریان دانش بهمنظور پیادهسازی استقرار مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی است. روش پژوهش: روش پژوهش پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران کتابخانههای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حداقل 2 کارمند بودند که 60 مدیر در پژوهش شرکت داده شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه محقق ساخته بود که سنجش پایایی آن با محاسبه آلفای کرونباخ 87/0 بهدست آمده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون فریدمن و با نرم افزار اس.پی.اس.اس. ویرایش 22 انجام شده است. یافتهها: از بیشترین تا کمترین موانع شامل: عوامل مدیریتی با میانگین رتبه 51/7، عوامل فنآوری با میانگین رتبه 25/7، عوامل سازمانی با میانگین رتبه 24/6، عوامل فردی با میانگین رتبه 57/4، منبع دانش با میانگین رتبه 60/3، عوامل ماهوی دانش با میانگین رتبه 10/3، کانالهای ارتباطی با میانگین رتبه 73/2 و عوامل زمانی با میانگین رتبه 01/1 بود. نتیجهگیری: نتایج نشان داد عوامل هشتگانه موانع جریان دانش، پیادهسازی استقرار مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت ایجاد میکنند. جهت رفع موانع توجه به عوامل مدیریتی از اولویتهای اساسی کتابخانهها میباشد.
کلید واژگان
مدیریت دانشجریان دانش- موانع
دانشگاه آزاد اسلامی- کتابخانهها
شماره نشریه
43تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01



