نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیر محمدی, علیfa_IR
dc.contributor.authorالهیاری, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-22T18:42:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-10-13T18:42:03Z
dc.date.available1399-07-22T18:42:03Zfa_IR
dc.date.available2020-10-13T18:42:03Z
dc.date.issued2021-04-21en_US
dc.date.issued1400-02-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-03en_US
dc.date.submitted1398-02-13fa_IR
dc.identifier.citationمیر محمدی, علی, الهیاری, سعید. (1400). طراحی سیستم خنک‌کاری برای باتری لیتوم- یون در نرخ دشارژهای مختلف با مدل‌سازی الکتریکی- حرارتی. مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز, 51(1), 239-246.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5148
dc.identifier.urihttps://tumechj.tabrizu.ac.ir/article_10467.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/435414
dc.description.abstractدر این مقاله یک نمونه باتری لیتیوم-یون مدل‌سازی الکتریکی و حرارتی شده است. افزایش دما و کاهش ولتاژ باتری در هنگام دشارژ آن با حل معادلات حاکم مشخص شد. معادله انرژی و معادلات الکتریکی با استفاده از روش حجم محدود با کمک دینامیک سیالات محاسباتی حل عددی شد. نتایج نشان داد در نرخ جریان دشارژ باتری برابر با c1، دمای باتری به 54 درجه سلسیوس و در نرخ جریان دشارژ c2 دمای باتری به 83 درجه سلسیوس می‌رسد که این دماها می‌تواند موجب آسیب رسیدن به باتری شود. برای جلوگیری از این مشکل یک سیستم خنک‌کاری طراحی شد که با عبور جریان آب با سرعت 2/0 متر بر ثانیه و با دمای 25 درجه سلسیوس، دمای باتری در نرخ دشارژ c1 به 31 درجه سلسیوس و در نرخ دشارژ c2 به 40 درجه سلسیوس ‌کاهش یافت. همچنین برای خنک‌کاری بیشتر، جریان آب با سرعت 2/0 متر بر ثانیه و دمای 15 درجه سلسیوس آزمایش شد و در نتیجه آن دمای باتری در نرخ دشارژ c2 به 37 درجه سلسیوس کاهش یافت که این دما در محدوده مجاز قرار می‌گیرد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherرئیس دانشکده فنی مهندسی مکانیکfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک دانشگاه تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Mechanical Engineeringen_US
dc.subjectباتری لیتیوم-یونfa_IR
dc.subjectدشارژfa_IR
dc.subjectطراحیfa_IR
dc.subjectسیستم خنک‌کاریfa_IR
dc.subjectمدل‌سازیfa_IR
dc.subjectالکتریکی-حرارتیfa_IR
dc.subjectسیستمهای انرژیfa_IR
dc.titleطراحی سیستم خنک‌کاری برای باتری لیتوم- یون در نرخ دشارژهای مختلف با مدل‌سازی الکتریکی- حرارتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشی کاملfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده مکانیک، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume51
dc.citation.issue1
dc.citation.spage239
dc.citation.epage246


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد