• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه دانش انتظامی مرکزی
    • دوره 1399, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه دانش انتظامی مرکزی
    • دوره 1399, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش رفتار شهروندی سازمانی جهت طراحی الگوی راهبرد ارزش‌یابی عملکرد (مورد مطالعه: فرماندهی انتظامی استان مرکزی)

    (ندگان)پدیدآور
    یوسفی, علی اصغر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    394.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجه به پیچیدگی‌های مأموریت‌های ناجا استان مرکزی و کارکنان این سازمان، استفاده از نیروهای واجد رفتارهای شهروندی سازمانی، می‌تواند در موفقیت این سازمان بسیار مهم باشد؛ از این‌رو در این پژوهش بر آن شدیم تا تأثیر منابع شغلی، الزام‌های شغلی، منابع سازمانی و منابع شخصی بر رفتار شهروندی سازمانی یگان‌های ناجا استان مرکزی را بررسی کنیم. دست‌یابی به الگوی ارزش‌یابی عملکرد جامع، قابل اعتماد و انعطاف‌پذیر یکی از دغدغه‌های فرماندهان و مدیران ناجا استان مرکزی است تا به‌وسیله آن اطلاعات دقیق وکافی از جایگاه عملکرد امروز خویش به‌دست آورده و با نگاه به آینده، به سمت بهبود مستمر گام بردارد. کوتاه‌ترین راه رسیدن به اهداف اساسی آن است که ارزش‌یابی عملکرد در راستای راهبرد سازمان باشد. زیرا برنامه‌ریزی راهبردی، کنترل و اجرای برنامه‌ها و عملکرد فرآیندها، ضامن تحقق اهداف راهبردی و چشم‌انداز هر سازمانی است. رسیدن به این الگو نیاز به شناسایی ابعاد، مؤلفه‌ها و روابط بین آن‌ها دارد. از این‌رو می‌بایستی این ابعاد، را شناسایی و اهمیت و میزان تأثیر هرکدام را تعیین کرد. این پژوهش از نظر فلسفی ساخت‌گرا و از نظر رویکرد قیاسی استقرایی است، ابزار گردآوری داده‌ها بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسش‌نامه است. زیرا برای طراحی و توسعه الگوی راهبردی ارزش‌یابی عملکرد نیروی انتظامی استان مرکزی، نیازمند مطالعه دقیق این سازمان هستیم. جامعه آماری این پژوهش بالغ بر148 نفر هستند که عبارتند از: فرمانده محترم ناجا استان، معاونین و رؤسای ناجا و اساتید مرکز علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان مرکزی و کارکنان خبره انتظامی استان مرکزی، همه اعضای این جامعه دارای مدرک تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری بوده و دارای حداقل5 سال سابقه مدیریتی در سطوح کلان و راهبردی هستند. در این پژوهش، برای تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های به‌دست آمده از نمونه‌ها در بخش دوم تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها هم از روش‌های آمار استنباطی با  استفاده از نرم‌افزار SPSS 22 اقدام کرده‌ایم. برای آزمون فرضیه‌های پژوهش از فنون آمار استنباطی ازروش رگرسیون خطی ساده و چندگانه استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که با توجه به جداول سطح‌بندی مربوط به ابعاد ورودی مؤثر بر ارزش‌یابی عملکرد یگان‌های ناجا استان مرکزی، سطح هر یک از ابعاد ورودی مؤثر بر ارزش‌یابی عملکرد یگان‌های ناجا استان به‌صورت زیر است: سطح یک: ظرفیت و توان، فرآیندهای داخلی. سطح دو: توانمندسازی و یادگیری. سطح سه: بودجه و اعتبارات، سیاست‌ها و قوانین. سطح چهارم: رفتار شهروندی سازماانی، منابع شغلی، الزام‌های شغلی، منابع شخصی و منابع سازمانی.
    کلید واژگان
    رفتار شهروندی
    ارزش‌یابی عملکرد
    توانمندسازی
    راهبرد

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان مرکزی- دفترتحقیقات کاربردی
    سازمان پدید آورنده
    فرماندهی انتظامی استان مرکزی

    شاپا
    2476-2792
    URI
    http://markazi.jrl.police.ir/article_94612.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/434218

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب