| dc.contributor.author | رحمتی, انشاءالله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T13:00:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T13:00:44Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T13:00:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T13:00:44Z | |
| dc.date.issued | 2016-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-15 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-09-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رحمتی, انشاءالله. (1395). معرفتشناسی حکمت نبوی در فلسفه سینایی. پژوهشهای معرفت شناختی, 5(11), 67-94. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-4982 | |
| dc.identifier.issn | 2423-7442 | |
| dc.identifier.uri | http://aadab.iauctb.ac.ir/article_525158.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/432724 | |
| dc.description.abstract | مراد از «حکمت نبوی» در اینجا نظام فکری و فلسفیای است که معتقد است پیامبر و فیلسوف نور معرفتشان را از مشکات و منبع واحد میگیرند و معرفت یقینی فقط از آن منبع افاضه میشود. بنابراین، در این نوشتار کیفیت دستیابی به این معرفت از جانب پیامبر و فیلسوف مورد بحث قرار میگیرد. با اینکه بهواسطه این منشأ واحد میتوان وحدت نبوت و حکمت را نتیجه گرفت ولی نشان خواهیم داد که هرگز از آن لازم نمیآید که فیلسوف نیز مقامی همتراز با مقام پیامبر داشته باشد بلکه فیلسوف حتی در بالاترین مرتبه، از اسوه پیامبر تقلید میکند و راه او را ادامه میدهد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 260 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشهای معرفت شناختی | fa_IR |
| dc.subject | حکمت | fa_IR |
| dc.subject | نبوت | fa_IR |
| dc.subject | عقل قدسی | fa_IR |
| dc.subject | خیال قدسی | fa_IR |
| dc.title | معرفتشناسی حکمت نبوی در فلسفه سینایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 5 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 94 | |