مرور دوره 7, شماره 15 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
ایمان گروی اعتدالی ابن حزم، طریق تحصیل باورهای دینی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2018-03-21)ابن حزم اندلسی دو رویکرد به مسألة معرفت شناسی دارد. رویکرد اول مبتنی بر منطق ارسطویی است و رویکرد دوم بر مبانی فکری ظاهریه استوار است. تأکید او در رویکرد اخیر، بر طریق چهارم از راههای تحصیل معرفت است. براساسآن آدمی با ...
-
بررسی امکان وجود رابطهای قابلفهم میان «طرح مفهومی» و «محتوای تجربی»
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2018-03-21)استدلال دیویدسن علیه اعتبار تمایزِ «طرح مفهومی» و «محتوای تجربی»، یا بهاصطلاح «جزم سوم تجربهگرایی» بحثهای فراوانی را برانگیخته است. دو ایراد کلی به دیدگاه دیویدسن از این قرار است: ۱. بر خلاف ادعای دیویدسن، استدلالهای ...
-
منطق به مثابه روش شناسی پژوهشهای فلسفی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2018-03-21)روششناسی پژوهش فلسفی سبب تقویت انگیزه، افزایش توانایی درک مفاهیم، تفکر خلاق و مهارتهای تحلیل دادهها با هدف تقویت فرآیند تفکراستدلالی برای انجام پژوهش فلسفی میشود. نتیجهبخشی و هدفمندی تحقیق فلسفی، مرهون تحقیق درست ...
-
چیستی تعبیر «فلسفه استعلایی» کانت و شمول آن
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2018-03-21)تعبیر «فلسفه استعلایی» یکی از مهمترین و پرمحتواترین تعابیری است که کانت در توصیف فلسفه خود به کار برده است. مقاله حاضر، با اتخاذ روشی توصیفی- تحلیلی کوشیده است این تعبیر را، فارغ از شهرت و فراگیری آن، مورد بررسی و تحلیل ...



