دوره 6, شماره 14

 

ارسال های اخیر

  • تقریر و نقد سه ایراد عمده بر مقالة گتیه 

    سلیمانی خورموجی, مهدی؛ فتح طاهری, علی؛ سیف, سید مسعود (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)
    تبعات انتشار مقالة گتیه، آن­چنان گسترده و عمیق بود که برخی از معرفت­شناسان را برآن داشت تا برای رهایی از این ­مخمصه، اساسِ مدعای گتیه را زیر سؤال ببرند. ما از میان ایرادهای وارد شده بر وی، سه مورد عمده را انتخاب کرده و شرح ...

  • نقش بدن در پیدایش علم حسی از نظر ابن‌سینا و ملاصدرا 

    پارسایی, جواد؛ غفاری, حسین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)
    اولین مرتبة علم حصولی که برای انسان حاصل می‌شود، علم حسی است. علم حسی زمینة پیدایش علم خیالی، وهمی و عقلی است؛ ازاین­رو بحث از کیفیت پیدایش علم حسی دارای اهمیت است. از آنجا که علم حسی از طریق حواس ظاهری برای انسان حاصل ...

  • تفکر جادویی و تخیلِ علمی 

    یعقوبی, علی؛ ضمیری بلسبنه, مریم (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)
    همة معرفت­های بشری به­تدریج روند تطورات تاریخی را سپری کرده و به مرحلة کنونی رسیده­اند. این مقاله با استفاده از روش اسنادی، به واکاوی نسبتِ بین جادو و علم می­پردازد. یکی از حوزه­های معرفتی، معرفت علمی است. بر مبنای پارادایم ...

  • فقر معرفت شناختی و روان شناختی در اندیشة پاولف و مکتب رفتار 

    سالاری, عزیزالله (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)
    نظریة پاولف و مکتب رفتار، به­عنوان یکی از روش‌های آموزش ـ به­ویژه در روان‌شناسی یادگیری ـ و نیز یکی از شیوه‌ها و راه‌های پرورشی، مورد توجه و قابل­تأمل است و می‌توان از رهاورد آن برای بخش‌هایی از تعلیم و تربیت، بهره‌های ...