دوره 6, شماره 14
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
تقریر و نقد سه ایراد عمده بر مقالة گتیه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)تبعات انتشار مقالة گتیه، آنچنان گسترده و عمیق بود که برخی از معرفتشناسان را برآن داشت تا برای رهایی از این مخمصه، اساسِ مدعای گتیه را زیر سؤال ببرند. ما از میان ایرادهای وارد شده بر وی، سه مورد عمده را انتخاب کرده و شرح ...
 
- 
نقش بدن در پیدایش علم حسی از نظر ابنسینا و ملاصدرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)اولین مرتبة علم حصولی که برای انسان حاصل میشود، علم حسی است. علم حسی زمینة پیدایش علم خیالی، وهمی و عقلی است؛ ازاینرو بحث از کیفیت پیدایش علم حسی دارای اهمیت است. از آنجا که علم حسی از طریق حواس ظاهری برای انسان حاصل ...
 
- 
تفکر جادویی و تخیلِ علمی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)همة معرفتهای بشری بهتدریج روند تطورات تاریخی را سپری کرده و به مرحلة کنونی رسیدهاند. این مقاله با استفاده از روش اسنادی، به واکاوی نسبتِ بین جادو و علم میپردازد. یکی از حوزههای معرفتی، معرفت علمی است. بر مبنای پارادایم ...
 
- 
فقر معرفت شناختی و روان شناختی در اندیشة پاولف و مکتب رفتار (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2017-12-22)نظریة پاولف و مکتب رفتار، بهعنوان یکی از روشهای آموزش ـ بهویژه در روانشناسی یادگیری ـ و نیز یکی از شیوهها و راههای پرورشی، مورد توجه و قابلتأمل است و میتوان از رهاورد آن برای بخشهایی از تعلیم و تربیت، بهرههای ...
 



