مرور دوره 3, پنجم بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
بررسی تطبیقی طرح و رنگ در طناب های (مالبندهای) عشایری ایل های بختیاری و قشقایی
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-02-20)طناب های عشایری ایران یکی از انواع بافته های عشایری است که دارای انواع مختلف بوده و دارای کاربردهای مصرفی و تزئینی است. اقوام مختلف ایران هر یک به نحوی انواع مختلفی از طناب ها را بر اساس سبک منطقه ای، زیبا شناسی قومی و ...
-
بررسی رابطه گردشگری و صنایع دستی در استان کردستان
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-02-20)در قرن جاری دولت ها به صورت هدفمند، مطالعات و اقداماتی را طرح ریزی و ترویج می کنند که باعث حمایت و تسهیل توسعه ی اقتصادی می شود. از جمله این اقدامات توجه خاص به صنعت گردشگری و جذب گردشگر با تأکید بر صنایع دستی محلی است. ...
-
بررسی و مطالعه تاثیر هنر-صنعت گردشگری بر رشد و توسعه اقتصادی در ایران و کشورهای DCEO در سال های 2010 تا 2013
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-02-20)گردشگری به عنوان یکی از مصادیق هنر- صنعت در جهان بسیار مورد توجه است، زیرا از یک سو می تواند مستقیم یا غیر مستقیم بر صنعت یک کشور تاثیر بگذارد و از سوی دیگر عاملی است جهت پاسداشت و حفظ و ترویج هنر در آن کشور؛ همچنین از ...
-
تحول شکل در مهرهای متأخر اسلامی
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-02-20)شکل از جمله ویژگیهای ظاهری مهرهای اسلامی محسوب میشود. این ویژگی یکی از وجوه مشترک میان حوزههای مختلف مهرشناسی نیز هست، اما مهمترین تعریف آن را میتوان چارچوب محیط اثر مهرها بر اسناد و مکتوبات دانست که درواقع از شکل ...
-
خوانش آیینی-اساطیری بازنمایی گرفت وگیردر تخت جمشید و کلیله و دمنه بایسنقری
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-02-20)روز و شب، سفید و سیاه، تاریک و روشن، ما در جهانی زندگی م یکنیم که بر پای هی این تضادها استوار است! نیک و بد، زشت وزیبا...! در آیین های ایران باستان این تضاد معانی گسترده و عمیقی یافته، تا آ نجاکه در آیین زرتشت )سپنتا مینو ...
-
مطالعه تطبیقی تقابل خیر و شر در نگاره های"خاوران نامه" و "شاهنامه"(با رویکرد نقد کهن الگویی)
(دانشگاه سمنانSemnan University, 2015-02-20)این مقاله، پژوهشی بینارشته ای در قلمرو هنر نگارگری و ادبیات تطبیقی است. نقد کهنالگویی (archetype)، رویکردی تلفیقی و میانرشته ای است که بر پایة مطالعات علومی چون روانشناسی، ...



