| dc.contributor.author | جوادین, سید رضا سید | fa_IR |
| dc.contributor.author | کیماسی, مسعود | fa_IR |
| dc.contributor.author | یزدانی, حمید رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | وارث, سید حامد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:53:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:53:48Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:53:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:53:48Z | |
| dc.date.issued | 2007-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1386-09-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جوادین, سید رضا سید, کیماسی, مسعود, یزدانی, حمید رضا, وارث, سید حامد. (1386). اندازهگیری کیفیت خدمات در دانشگاههای ایران: UNQUAL در برابر UNPERF. بررسیهای حسابداری و حسابرسی, 14(2) | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2645-8020 | |
| dc.identifier.issn | 2645-8039 | |
| dc.identifier.uri | https://acctgrev.ut.ac.ir/article_18855.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430500 | |
| dc.description.abstract | مسائل کیفیت خدمات(ابعاد و سنجش آن) ممکن است از یک کشوری به کشور دیگر و از یک صنعتی به صنعت دیگر فرق کند. بنابراین این موضوع کاملاً ضرروی است که معیارهایی از کیفیت خدمات ایجاد شوند که متناسب با کشور و فرهنگ جایی باشد که خدمات در آن عرضه میشود .هدف این مقاله ارائه مدلی برای اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاههای ایران و سپس آزمون این مدل سنجش در دانشگاه تهران به عنوان قدیمیترین و بزرگترین مرکز علمی- آموزشی- تحقیقاتی کشور (به عنوان نماد دانشگاه مادر و تحصیلات تکمیلی) میباشد. برای دستیابی به این هدف محققین سعی دارند تا به دو پرسش زیر جواب دهند:
1. آیا SERVPERF (مدل عملکرد کیفیت خدمات: P) ابزار سنجش بهتری از SERVQUAL (مدل شکاف کیفیت خدمات :E- P) یا برعکس؟
2. آیا ابعاد مدل برای دانشگاههای ایران مناسب است و میتوان این ابزار را بکار گرفت؟ و به عبارت دیگر آیا ما به ابزار دیگری برای سنجش کیفیت خدمات در دانشگاههای ایران نیاز داریم؟
ابعاد کیفیت خدمات از طریق تکنیک طوفان مغزی و مرتبسازی بدست آمد. براساس نتایج این مرحله از تحقیق، محققین یک پرسشنامه ای مشتمل بر 60 سئوال برای سنجش ادارکات و انتظارات دانشجویان درباره کیفیت خدمات دانشگاه در قالب 4 بعد طراحی نمودند. پرسشنامه در میان دانشجویان دانشگاه تهران توزیع گردید و سپس دو مدل کیفیت خدمات یعنی SERVPERF (مدل عملکرد کیفیت خدمات:P) و SERVQUAL (مدل شکاف کیفیت خدمات:E- P) را با استفاده از دو تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، روایی ملاک و آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت و نهایتاً با توجه نتایج دو مدل، مدل SERVPERF مدل بهتری برای سنجش کیفیت خدمات بدست آمد و در نهایت نیز تاثیر کیفیت خدمات بر روی معدل تحصیلی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 178 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده مدیریت دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | بررسیهای حسابداری و حسابرسی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Accounting and Auditing Review | en_US |
| dc.subject | ایران | fa_IR |
| dc.subject | اندازه گیری | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت خدمات | fa_IR |
| dc.title | اندازهگیری کیفیت خدمات در دانشگاههای ایران: UNQUAL در برابر UNPERF | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 2 | |