نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجوادین, سید رضا سیدfa_IR
dc.contributor.authorکیماسی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorیزدانی, حمید رضاfa_IR
dc.contributor.authorوارث, سید حامدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:53:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:53:48Z
dc.date.available1399-07-09T12:53:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:53:48Z
dc.date.issued2007-11-22en_US
dc.date.issued1386-09-01fa_IR
dc.identifier.citationجوادین, سید رضا سید, کیماسی, مسعود, یزدانی, حمید رضا, وارث, سید حامد. (1386). اندازه‌گیری کیفیت خدمات در دانشگاه‌های ایران: UNQUAL در برابر UNPERF. بررسی‏‌های حسابداری و حسابرسی, 14(2)fa_IR
dc.identifier.issn2645-8020
dc.identifier.issn2645-8039
dc.identifier.urihttps://acctgrev.ut.ac.ir/article_18855.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430500
dc.description.abstractمسائل کیفیت خدمات(ابعاد و سنجش آن) ممکن است از یک کشوری به کشور دیگر و از یک صنعتی به صنعت دیگر فرق کند. بنابراین این موضوع کاملاً ضرروی است که معیارهایی از کیفیت خدمات ایجاد شوند که متناسب با کشور و فرهنگ جایی باشد که خدمات در آن عرضه می‌شود .هدف این مقاله ارائه مدلی برای اندازه گیری کیفیت خدمات در دانشگاه‌های ایران و سپس آزمون این مدل سنجش در دانشگاه تهران به عنوان قدیمی‌ترین و بزرگترین مرکز علمی- آموزشی- تحقیقاتی کشور (به عنوان نماد دانشگاه مادر و تحصیلات تکمیلی) می‌باشد. برای دستیابی به این هدف محققین سعی دارند تا به دو پرسش زیر جواب دهند: 1. آیا SERVPERF (مدل عملکرد کیفیت خدمات: P) ابزار سنجش بهتری از SERVQUAL (مدل شکاف کیفیت خدمات :E- P) یا برعکس؟ 2. آیا ابعاد مدل برای دانشگاه‌های ایران مناسب است و می‌توان این ابزار را بکار گرفت؟ و به عبارت دیگر آیا ما به ابزار دیگری برای سنجش کیفیت خدمات در دانشگاه‌های ایران نیاز داریم؟ ابعاد کیفیت خدمات از طریق تکنیک طوفان مغزی و مرتب‌سازی بدست آمد. براساس نتایج این مرحله از تحقیق، محققین یک پرسشنامه ای مشتمل بر 60 سئوال برای سنجش ادارکات و انتظارات دانشجویان درباره کیفیت خدمات دانشگاه در قالب 4 بعد طراحی نمودند. پرسشنامه در میان دانشجویان دانشگاه تهران توزیع گردید و سپس دو مدل کیفیت خدمات یعنی SERVPERF (مدل عملکرد کیفیت خدمات:P) و SERVQUAL (مدل شکاف کیفیت خدمات:E- P) را با استفاده از دو تکنیک تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی، روایی ملاک و آلفای کرونباخ مورد آزمون قرار گرفت و نهایتاً با توجه نتایج دو مدل، مدل SERVPERF مدل بهتری برای سنجش کیفیت خدمات بدست آمد و در نهایت نیز تاثیر کیفیت خدمات بر روی معدل تحصیلی دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.fa_IR
dc.format.extent178
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofبررسی‏‌های حسابداری و حسابرسیfa_IR
dc.relation.ispartofAccounting and Auditing Reviewen_US
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectاندازه گیریfa_IR
dc.subjectدانشگاه تهرانfa_IR
dc.subjectکیفیت خدماتfa_IR
dc.titleاندازه‌گیری کیفیت خدمات در دانشگاه‌های ایران: UNQUAL در برابر UNPERFfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume14
dc.citation.issue2


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد