نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشیبانی تذرجی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorخدامی پور, احمدfa_IR
dc.contributor.authorپورحیدری, امیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:53:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:53:06Z
dc.date.available1399-07-09T12:53:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:53:06Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-06en_US
dc.date.submitted1396-05-15fa_IR
dc.identifier.citationشیبانی تذرجی, عباس, خدامی پور, احمد, پورحیدری, امید. (1397). بررسی تأثیر تمرکز مشتری براجتناب مالیاتی با درنظر گرفتن سهم بازار شرکت. بررسی‏‌های حسابداری و حسابرسی, 25(2), 215-232. doi: 10.22059/acctgrev.2018.239298.1007667fa_IR
dc.identifier.issn2645-8020
dc.identifier.issn2645-8039
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/acctgrev.2018.239298.1007667
dc.identifier.urihttps://acctgrev.ut.ac.ir/article_67559.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430265
dc.description.abstractهدف: هدف این پژوهش، بررسی تأثیر تمرکز مشتری بر اجتناب مالیاتی با در نظر گرفتن سهم بازار شرکت است. روش: معیار اندازه‎گیری اجتناب مالیاتی، تفاوت نرخ قانونی و واقعی مالیات شرکت است. نمونه پژوهش شامل 79 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران برای دوره زمانی 1384 تا 1393 بوده و داده‌ها با استفاده از رگرسیون تجزیه ‌و تحلیل شده‎اند. یافته‎ها: یافته‎های پژوهش نشان داد که تمرکز مشتری شرکت دارای تأثیر مثبت و معنادار بر فعالیت‎های اجتناب مالیاتی آن است. علاوه بر این، ارتباط مثبت بین تمرکز مشتری و اجتناب مالیاتی زمانی برجسته‎تر است که شرکت در صنعتی که فعالیت می‎کند، سهم بازار کمتری داشته باشد. نتیجه‎گیری: سطح تمرکز مشتری بر عملکرد عملیاتی، ریسک جریان نقدی و سیاست‎های مالی شرکت تأثیر می‎گذارد، از این رو انتظار می‎رود میزان مشارکت در فعالیت‎های اجتناب از مالیات را نیز تحت‎ تأثیر قرار دهد. تمرکز مشتری شرکت به تقاضا برای نگهداری نقدینگی بیشتر و نوسان‎های مالی کمتر منجر می‎شود. از آنجا که برنامه‎ریزی مالیاتی می‎تواند جریان‎های نقدی و سودهای حسابداری را افزایش دهد، شرکت‎های با پایه مشتری متمرکز ممکن است بیشتر در فعالیت‎های اجتناب مالیات مشارکت کنند.fa_IR
dc.format.extent380
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofبررسی‏‌های حسابداری و حسابرسیfa_IR
dc.relation.ispartofAccounting and Auditing Reviewen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/acctgrev.2018.239298.1007667
dc.subjectاجتناب مالیاتیfa_IR
dc.subjectمالیات بر درآمدfa_IR
dc.subjectتمرکز مشتریfa_IR
dc.subjectسهم بازار شرکتfa_IR
dc.subjectریسک جریان نقدیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر تمرکز مشتری براجتناب مالیاتی با درنظر گرفتن سهم بازار شرکتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری حسابداری، گروه حسابداری، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار حسابداری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد حسابداری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume25
dc.citation.issue2
dc.citation.spage215
dc.citation.epage232


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد