نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسعدی, عبدالرضاfa_IR
dc.contributor.authorزنده‎دل, احمدfa_IR
dc.contributor.authorکیانی نژاد, آزادهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:52:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:52:35Z
dc.date.available1399-07-09T12:52:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:52:35Z
dc.date.issued2013-07-23en_US
dc.date.issued1392-05-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-02en_US
dc.date.submitted1392-08-11fa_IR
dc.identifier.citationاسعدی, عبدالرضا, زنده‎دل, احمد, کیانی نژاد, آزاده. (1392). رابطه محتوای اطلاعاتی ارزش افزوده اقتصادی و معیارهای سنّتی با ارزش افزوده بازار شرکت‎ها. بررسی‏‌های حسابداری و حسابرسی, 20(2), 1-18. doi: 10.22059/acctgrev.2013.35522fa_IR
dc.identifier.issn2645-8020
dc.identifier.issn2645-8039
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/acctgrev.2013.35522
dc.identifier.urihttps://acctgrev.ut.ac.ir/article_35522.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/430092
dc.description.abstractارزیابی عملکرد شرکت‎ها، فرآیندی است که به سهامداران و سرمایه‎گذاران در اتخاذ تصمیم‎های بهینۀ سرمایه‎گذاری کمک می‎کند. این پژوهش اثر محتوای نسبی و فزایندۀ اطلاعاتی ارزش افزوده اقتصادی را در مقایسه با معیارهای سنّتی، مانند بازده حقوق صاحبان سهام، سود خالص پس از کسر مالیات و سود هر سهم بر ارزش افزوده بازار، معیار مطلوبی برای ارزیابی عملکرد شناسایی کرده و مورد بررسی قرار می‎دهد. فرضیه‎ها‎ی این پژوهش با استفاده از ساختار داده‎ها‎ی ترکیبی و مدل‎ها‎ی اقتصادسنجی مربوطه، برای نمونه‎ای شامل 140 شرکت پذیرفته‎شده در بورس اوراق بهادار تهران، بین سال‎ها‎ی 1390-1385 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. یافته‎ها‎ی پژوهش نشان می‎دهد که محتوای اطلاعاتی ارزش افزوده اقتصادی نسبت به بازده حقوق صاحبان سهام، سود خالص پس از کسر مالیات و سود هر سهم در بیان تغییرات ارزش افزوده بازار برتری ندارد، اما ورود همزمان ارزش افزوده اقتصادی در کنار معیارهای سنّتی، توان توضیحی ارزش افزوده بازار را افزایش می‎دهد. به‎گفته‎ای، ارزش افزوده اقتصادی دارای محتوای اطلاعاتی فزاینده استfa_IR
dc.format.extent311
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده مدیریت دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofبررسی‏‌های حسابداری و حسابرسیfa_IR
dc.relation.ispartofAccounting and Auditing Reviewen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/acctgrev.2013.35522
dc.subjectارزش افزوده اقتصادیfa_IR
dc.subjectارزش افزوده بازارfa_IR
dc.subjectمحتوای اطلاعاتی نسبیfa_IR
dc.subjectمحتوای فزایندۀ اطلاعاتیfa_IR
dc.titleرابطه محتوای اطلاعاتی ارزش افزوده اقتصادی و معیارهای سنّتی با ارزش افزوده بازار شرکت‎هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت مالی، گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار آمار کاربردی، گروه آمار و ریاضی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت مالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، ایرانfa_IR
dc.citation.volume20
dc.citation.issue2
dc.citation.spage1
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد