• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Applied Research on English Language
    • Volume 1, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Towards a definition of intake in second language acquisition

    (ندگان)پدیدآور
    Reinders, Hayo
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    252.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Intake  is  a  concept  that  has  long  fascinated  second  language  researchers  as  it  provides  a window  onto  the  crucial  intermediary  stage  between  input  and  acquisition.  A  better understanding of this intermediary  stage can  help us to distinguish between input that  is used for immediate (e.g. communicative) purposes only and input that is drawn on for learning. This article  traces  the  different  components  from  which  intake  can  occur,  reviews  existing definitions of intake and suggests alternatives for its operationalisation.
    کلید واژگان
    intake
    SLA
    input
    pedagogy
    acquisition
    Appliesd Lingustics

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-09-01
    1391-06-11
    ناشر
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    Director ‘Innovation in Language Learning' and editor-in-chief ‘Innovation in Language Learning and Teaching', New Zealand

    شاپا
    2252-0198
    2322-5343
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/are.2012.15452
    http://are.ui.ac.ir/article_15452.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/418411

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب