| dc.contributor.author | شکری, امید | fa_IR |
| dc.contributor.author | تمیزی, نوشین | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبد الله پور, محمد آزاد | fa_IR |
| dc.contributor.author | تقوایی نیا, علی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:10:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:10:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:10:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:10:12Z | |
| dc.date.issued | 2015-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-04-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-02-06 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شکری, امید, تمیزی, نوشین, عبد الله پور, محمد آزاد, تقوایی نیا, علی. (1394). اعتباریابی و رواسازی نسخهی تجدیدنظر شدهی پرسشنامهی هدف پیشرفت در دانشجویان. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری, 3(4), 107-122. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2423-7906 | |
| dc.identifier.issn | 2423-7620 | |
| dc.identifier.uri | https://asj.basu.ac.ir/article_1267.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416691 | |
| dc.description.abstract | هدف: پژوهش حاضر با هدف آزمون روانسنجی نسخهی تجدیدنظر شدهی پرسشنامهی هدف پیشرفت (AGQ-R؛ الیوت و مورایاما، 2008) در بین گروهی از دانشجویان ایرانی انجام شد. روش: در مطالعه همبستگی حاضر 322 دانشجوی کارشناسی (166 پسر و 156 دختر) به AGQ-R و نسخهی جامع پرسشنامه هیجانات پیشرفت (AEQ؛ پکران، گوئتز و پری، 2005) پاسخ دادند. بهمنظور تعیین روایی عاملی AGQ-R از روشهای آماری تحلیل عامل اکتشافی و تحلیل عامل تأییدی و بهمنظور بررسی همسانی درونی AGQ-R از ضرایب آلفای کرونباخ استفاده شد. همچنین، بهمنظور مطالعه روایی ملاکی همزمان AGQ-R، ضریب همبستگی بین اهداف پیشرفت با هیجانات پیشرفت مثبت و منفی گزارش شد. یافته ها: نتایج تحلیل مؤلفههای اصلی با استفاده از چرخش واریماکس نشان داد که AGQ-R از چهار عامل هدف تسلطمدار اجتنابی، هدف تسلطمدار گرایشی، هدف عملکردی اجتنابمدار و هدف عملکردی گرایشمدار تشکیل شده است. شاخصهای برازش تحلیل عامل تأییدی بر پایه نرمافزار AMOS، وجود این عوامل چهارگانه را تأیید کرد. نتایج مربوط به همبستگی بین اهداف پیشرفت تسلطی و عملکردی با هیجانات پیشرفت مثبت و منفی بهطور تجربی از روایی ملاکی همزمان AGQ-R حمایت کرد. مقادیر ضرایب همسانی درونی AGQ-R برای هدف تسلطمدار اجتنابی، تسلطمدار گرایشی، هدف عملکردی اجتنابمدار و هدف عملکردی گرایشمدار بهترتیب برابر با 88/0، 85/0، 77/0 و 77/0 بهدست آمد. نتیجه گیری: در مجموع،نتایج مطالعهی حاضر نشان داد که AGQ-R برای سنجش مفهوم اهداف پیشرفت در دانشجویان ایرانی ابزاری روا و پایا است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 440 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه بوعلی سینا | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | روایی عاملی | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل مؤلفههای اصلی | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل عاملی تأییدی | fa_IR |
| dc.subject | نسخهی تجدیدنظر شدهی هدف پیشرفت | fa_IR |
| dc.title | اعتباریابی و رواسازی نسخهی تجدیدنظر شدهی پرسشنامهی هدف پیشرفت در دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسیارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشگاه یاسوج | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 107 | |
| dc.citation.epage | 122 | |