نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشکری, امیدfa_IR
dc.contributor.authorتمیزی, نوشینfa_IR
dc.contributor.authorعبد الله پور, محمد آزادfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی نیا, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:10:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:10:12Z
dc.date.available1399-07-09T12:10:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:10:12Z
dc.date.issued2015-05-22en_US
dc.date.issued1394-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-26en_US
dc.date.submitted1394-02-06fa_IR
dc.identifier.citationشکری, امید, تمیزی, نوشین, عبد الله پور, محمد آزاد, تقوایی نیا, علی. (1394). اعتباریابی و رواسازی نسخه‌ی تجدیدنظر شده‌ی پرسشنامه‌‌ی هدف پیشرفت در دانشجویان. دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری, 3(4), 107-122.fa_IR
dc.identifier.issn2423-7906
dc.identifier.issn2423-7620
dc.identifier.urihttps://asj.basu.ac.ir/article_1267.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416691
dc.description.abstractهدف: پژوهش حاضر با هدف آزمون روان­سنجی نسخه‌ی تجدیدنظر شده‌ی پرسشنامه‌ی هدف پیشرفت (AGQ-R؛ الیوت و مورایاما، 2008) در بین گروهی از دانشجویان ایرانی انجام شد. روش: در مطالعه همبستگی حاضر 322 دانشجوی کارشناسی (166 پسر و 156 دختر) به AGQ-R و نسخه‌ی جامع پرسشنامه هیجانات پیشرفت (AEQ؛ پکران، گوئتز و پری، 2005) پاسخ دادند. به‌منظور تعیین روایی عاملی AGQ-R از روش­های آماری تحلیل عامل اکتشافی و تحلیل عامل تأییدی و به‌منظور بررسی همسانی درونی AGQ-R از ضرایب آلفای کرونباخ استفاده شد. همچنین، به‌منظور مطالعه روایی ملاکی همزمان AGQ-R، ضریب همبستگی بین اهداف پیشرفت با هیجانات پیشرفت مثبت و منفی گزارش شد. یافته ­ها: نتایج تحلیل مؤلفه­های اصلی با استفاده از چرخش واریماکس نشان داد که AGQ-R از چهار عامل هدف تسلط‌مدار اجتنابی، هدف تسلط­مدار گرایشی، هدف عملکردی اجتناب­مدار و هدف عملکردی گرایش­مدار تشکیل شده است. شاخص­های برازش تحلیل عامل تأییدی بر پایه نرم­افزار AMOS، وجود این عوامل چهارگانه را تأیید کرد. نتایج مربوط به همبستگی بین اهداف پیشرفت تسلطی و عملکردی با هیجانات پیشرفت مثبت و منفی به‌طور تجربی از روایی ملاکی همزمان AGQ-R حمایت کرد. مقادیر ضرایب همسانی درونی AGQ-R برای هدف تسلط­مدار اجتنابی، تسلط­مدار گرایشی، هدف عملکردی اجتناب­مدار و هدف عملکردی گرایش­مدار به‌ترتیب برابر با 88/0، 85/0، 77/0 و 77/0 به‌دست آمد. نتیجه­ گیری: در مجموع،نتایج مطالعه‌ی حاضر نشان داد که AGQ-R برای سنجش مفهوم اهداف پیشرفت در دانشجویان ایرانی ابزاری روا و پایا است.fa_IR
dc.format.extent440
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.relation.ispartofدوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیریfa_IR
dc.subjectروایی عاملیfa_IR
dc.subjectتحلیل مؤلفه‌های اصلیfa_IR
dc.subjectتحلیل عاملی تأییدیfa_IR
dc.subjectنسخه‌ی تجدیدنظر شده‌ی هدف پیشرفتfa_IR
dc.titleاعتباریابی و رواسازی نسخه‌ی تجدیدنظر شده‌ی پرسشنامه‌‌ی هدف پیشرفت در دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی‌ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهابادfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه یاسوجfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage107
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد