• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 5, شماره 9
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه راهبردهای شناختی در یادگیری
    • دوره 5, شماره 9
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانش‌آموزان دختر و پسر

    (ندگان)پدیدآور
    قدم پور, عزت الهیوسف وند, لیلارادمهر, پروانه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    547.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی - پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر امید تحصیلی در دانش‌آموزان دختر و پسر انجام گرفت. روش: مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی (طرح پیش­آزمون- پس­آزمون و پیگیری) با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش­آموزان دختر و پسر پایه دوم دوره متوسطه دوم شهر خرم­آباد در سال تحصیلی 95- 1394 بود. نمونه مورد نیاز برابر با 56 نفر در بین دانش­آموزان دختر و 56 نفر در بین دانش­آموزان پسر بود. از نمونه مذکور در هر دو جنس، 28 نفر در قالب گروه آزمایش و 28 نفر در قالب گروه گـواه به‌صورت تصادفی انتخاب گردید. سپس دانش­آموزان گروه آزمایش هر دو جنس، تحت آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی به‌صورت گروهی قرار گرفتند؛ در این زمان دانش­آموزان گروه گواه دختر و پسر هیچ آموزشی دریافت نکردند؛ و در نهایت از هر دو گروه آزمایش و گواه به تفکیک جنسیت، پس­آزمون و مجدداً 2 ماه بعد، پیگیری به عمل آمد. میزان امید تحصیلی از طریق مقیاس امید تحصیلی کمپبل و کاون (2001) با استفاده از آزمون آماری تحلیل واریانس با اندازه­گیری مکرر و آزمون t مستقل با کمک نرم­افزار SPSS-19 مورد مقایسه قرار گرفت. یافته­ ها: یافته­ها نشان داد پس از آموزش، میانگین نمره امید تحصیلی گروه آزمایش هر دو جنس (01/0p
    کلید واژگان
    راهبردهای شناختی و فراشناختی
    امید تحصیلی
    دانش‌آموزان دختر و پسر

    شماره نشریه
    9
    تاریخ نشر
    2018-01-21
    1396-11-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه روان‌شناسی، دانشگاه لرستان
    کارشناسی ارشد علوم تربیتی، دانشگاه لرستان
    کارشناسی ارشد روان‌شناسی، دانشگاه لرستان

    شاپا
    2423-7906
    2423-7620
    URI
    https://dx.doi.org/10.22084/j.psychogy.2017.9335.1274
    https://asj.basu.ac.ir/article_2123.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/416615

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب