نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسهرابی, روح اللهfa_IR
dc.contributor.authorرضایی راد, مصطفیfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, مونیکاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:06:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:06:29Z
dc.date.available1399-07-09T12:06:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:06:29Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-11en_US
dc.date.submitted1396-11-22fa_IR
dc.identifier.citationسهرابی, روح الله, رضایی راد, مصطفی, موسوی, مونیکا. (1398). تبیین رفتار جنون خرید. کاوش‌های مدیریت بازرگانی, 11(21), 269-294.fa_IR
dc.identifier.issn2645-386X
dc.identifier.issn2645-3878
dc.identifier.urihttp://bar.yazd.ac.ir/article_1558.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415475
dc.description.abstractجنون خرید به‌عنوان خریدی مزمن و تکرارشونده توصیف‌شده است که یک پاسخ ابتدایی و اولیه به رویدادها یا احساسات منفی هست. تحقیق حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت از نوع توصیفی پیمایشی است. این پژوهش به شناسایی عوامل فردی، خانوادگی و محیطی مؤثر بر رفتار جنون خرید در میان بانوان شهر خرم‌آباد هست. جامعه آماری نامحدود فرض شده لذا با استفاده از جدول کرج سی و مورگان 384 نفر به شیوه تصادفی نمونه‌گیری شدند. در راستای تلاش برای شناسایی عوامل اساسی مؤثر بر جنون خرید، بررسی پژوهش‌های پیشین و همچنین پرسشنامه طراحی شد و تحلیل‌ها بر روی آن‌ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری توسط نرم‌افزار لیزر انجام شد. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده مشخص شد هر سه عامل اصلی مؤثر بر رفتار جنون خرید یعنی عوامل فردی، خانوادگی و محیطی در رفتار جنون خرید تأثیرگذار است و از بین ابعاد مربوط به عوامل اصلی تمامی ابعاد به‌غیراز سن با رفتار جنون خرید مؤثر هستند و فرضیات فرعی مربوط به آن‌ها تائید شدند.fa_IR
dc.format.extent1068
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه یزدfa_IR
dc.publisherYazd Universityen_US
dc.relation.ispartofکاوش‌های مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Administration Researchesen_US
dc.subjectرفتار جنون خریدfa_IR
dc.subjectبانوان خرم‌آبادfa_IR
dc.subjectمدل یابی معادلات ساختاریfa_IR
dc.titleتبیین رفتار جنون خریدfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت تولید و عملیات، گروه حسابداری ، دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت، گروه مدیریت ، دانشکده مدیریت و حسابداری رزن دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، موسسه آموزش عالی گنج‌نامه، همدان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue21
dc.citation.spage269
dc.citation.epage294


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد