مدل توان رقابتی در بانکداری الکترونیک
(ندگان)پدیدآور
حسینی پور, سیدمحمدرضاپرهیزگار, محمدمهدیحسینی, میرزاحسنجوکار, علی اکبرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر شناسایی شاخصهای توان رقابتی در بانکداری الکترونیک بود. جهت دستیابی به هدف پژوهش از روش کیفی و مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شده است. اطلاعات و دادههای لازم پژوهش، با مصاحبه از چهل نفر خبرگان و صاحب نظران در امر بانکداری الکترونیکی جمعآوری گردیده است. اطلاعات و داده های گرد آوری شده از مصاحبه ها، با استفاده از روش کدگذاری باز و کدگذاری محوری مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. سپس با اطلاعات حاصل از تجزیه و تحلیل انجام شده، شاخصهای اولیه توان رقابتی در بانکداری الکترونیک شناسایی گردید. در مرحله بعد با استفاده از تکنیک دلفی چهار مرحلهای، از خبرگان و متخصصان بانکداری الکترونیک در مورد شاخصهای به دست آمده از مصاحبهها ی انجام شده نظرخواهی شد. نتایج نهایی نشان داد شاخص های کیفیت خدمات، بهبود کانالهای ارائه خدمات، تنوع و نوآوری در خدمات، استفاده از فناوریهای نوین، تبلیغات، مشتری مداری و شهرت و اعتبار بانک به عنوان شاخصهای توان رقابتی در بانکداری الکترونیک مورد تأیید قرار گرفت.
کلید واژگان
بانکداریبانکداری الکترونیک
توان رقابتی
رقابت
رقابت بانکها
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری گروه مدیریت بازرگانی،دانشگاه پیام نور، تهران، ایراندانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
شاپا
2645-386X2645-3878




