نقش آفرینی موسیقی در تشویق به خرید
(ندگان)پدیدآور
غفاری آشتیانی, پیمانمهاجرانی, نسیم ساداتنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پخش موسیقی در فضای فروشگاهها یکی از روشهای نوین برای جذب مشتری و ماندگاری بیشتر او در فروشگاه است که امروزه خرده فروشیهای بزرگ از این روش بسیار استفاده میکنند. در یک محیط خرده فروشی، موسیقی میتواند نقش یک محرک احساسی قوی را نیز داشته باشد. این مطالعه در مورد نقش آفرینی موسیقی در تشویق به خرید میباشد. روش تحقیق حاضر، پیمایشی است و با استفاده از تحلیل معادلات ساختاری به نتیجه رسیدهایم و هدف آن نیز کاربردی میباشد. جامعه آماری آن مشتریان فروشگاههای بزرگ در سطح شهر اراک نیز میباشد که جهت خرید در فضای فروشگاهی حضور داشته و موسیقی پخش شده در فروشگاه را نیز شنیدهاند. موسیقی به طور مثبت بر روی یکی از مهمترین بخشهای انجام رفتار، یعنی خرید، تأثیر میگذارد مشتریان در هنگام پخش موسیقی در فروشگاه احساس بهتری داشته و زمان بیشتری را در فروشگاه گذرانده و نهایتاً خرید بیشتری را انجام میدهند.
کلید واژگان
پخش موسیقیرفتار خرید
شاخصهای احساسی _ادراکی مشتری
مدت زمان ماندگاری مشتری در فروشگاه
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2019-01-211397-11-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراککارشناس ارشد گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک
شاپا
2645-386X2645-3878




