• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 19
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 10, شماره 19
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    خرده ‌فرهنگ‌ها و سبک‌های تصمیم‌گیری مصرف کنندگان (پژوهش بین فرهنگی: سنندج و تبریز)

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی علویجه, محمدرضاکلهر, رامینهاحمدی, محمدمهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    511.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه تصمیم خرید بسیار پیچیده و حتی دارای اهمیت بیشتری نسبت به گذشته است. سبک تصمیم­ گیری مصرف­کنندگان الگویی ثابت از پاسخ­های موثر و شناختی است که از فرهنگ تأثیر می­گیرد. فرهنگ ملی و خرده فرهنگ­ها تأثیر قابل توجهی بر ارزش­ها، نگرش­های فردی و نحوه تصمیم­ گیری مصرف­ کنندگان دارد. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر نقش خرده‌فرهنگ­ها بر سبک تصمیم ­گیری مصرف­ کنندگان در دو شهر تبریز و سنندج می­باشد. تعداد 350 نفر از مشتریانی که از مراکز خرید دو شهر تبریز و سنندج که قصد خرید پوشاک داشته­ اند، با روش نمونه­ گیری در دسترس به عنوان نمونه این پژوهش انتخاب شدند. این پژوهش ازلحاظ هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی می­ باشد. برای آزمون فرضیه­ های پژوهش از مدل­ یابی معادلات ساختاری و نرم­افزار Amos22 استفاده شده‌است. یافته­ های پژوهش تفاوت بین خریداران تبریز و سنندج در رابطه بین وفاداری به برند، حساسیت به برند و خرید آنی بر خرید سودمندجویانه را مورد تایید قرار داد.
    کلید واژگان
    سبک تصمیم­ گیری
    خرید سودمندجویانه
    خرید لذت­ جویانه
    خرده­ فرهنگ

    شماره نشریه
    19
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، قزوین، ایران
    کارشناس ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_1154.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415446

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب