چالشهای پذیرش تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی: شرکتهای فعال مستقر در شهرک صنعتی بوشهر)
(ندگان)پدیدآور
اسماعیل پور, مجیدحسینی, سید یعقوبجعفرپور, یونسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این تحقیق شناسایی موانع پذیرش تجارت الکترونیک در کسب و کارهای کوچک و متوسط است. جامعه آماری تحقیق را مدیران و کارکنان شرکتهای فعال مستقر در شهرک صنعتی بوشهر تشکیل میدهند. بدلیل عدم دسترسی به اطلاعات کامل از حجم جامعه، تعداد جامعه آماری به صورت نامحدود در نظر گرفته شد. برای جمعآوری دادهها جهت انجام آزمون فرضیهها از ابزار پرسشنامه استفاده گردید. برای تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرمافزار SMARTPLS استفاده گردید. نتایج تحلیلها نشان داد که «موانع سازمانی» شامل کمبود زمان، عدم آگاهی و اطمینان کافی از منافع و مزایا، هزینه، عدم اشتیاق برای نوآوری و سواد و مهارت فنی ناکافی کارکنان، «موانع فنی» شامل عدم سازگاری با محصولات، خدمات و روش کسبوکار شرکت، فقدان امنیت لازم و پایین بودن سطح تکنولوژی سختافزاری و نرمافزاری و «موانع محیطی» شامل رقابت اندک، استفاده اندک توسط مشتریان، حمایت ناکافی دولت، استفاده اندک توسط شرکا و عرضهکنندگان و ضعف قانون در زمینه تجارت الکترونیک، بر پذیرش تجارت الکترونیک توسط شرکتهای کوچک متوسط تأثیر منفی دارند.
کلید واژگان
تجارتالکترونیک
شرکتهای کوچک و متوسط
موانع سازمانی
موانع فنی
موانع محیطی
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2018-08-231397-06-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس بوشهراستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس بوشهر
شاپا
2645-386X2645-3878




