| dc.contributor.author | هلاکوپور, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | حمیدی زاده, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T12:06:16Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:06:16Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T12:06:16Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T12:06:16Z | |
| dc.date.issued | 2016-11-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-01-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-10-28 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | هلاکوپور, مریم, حمیدی زاده, محمدرضا. (1395). تبیین و ارزیابی استراتژیهای کسب و کار دانشی و استراتژیهای توسعه دانش. کاوشهای مدیریت بازرگانی, 8(16), 211-232. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2645-386X | |
| dc.identifier.issn | 2645-3878 | |
| dc.identifier.uri | http://bar.yazd.ac.ir/article_914.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415405 | |
| dc.description.abstract | در حال حاضر جوامع علمی وصنعتی به این نتیجه رسیدهاند که سازمانها با تکیه بر دانش و تقویت و ترویج دانش و فعالیتهای دانشی در درون خود میتوانند برتریهای بلند مدت خود را در عرصههای رقابتی حفظ کنند. چرا که دانش، یک محرک کلیدی در کسب مزیت رقابتی پایدار ویکی از چالشهای سازمانهای امروز محسوب میشود. هدف مقاله حاضر بررسی و تبیین رابطه بین استراتژیهای کسب و کار دانشی و استراتژیهای توسعه دانش در شرکت گاز استان خوزستان می باشد. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان شرکت گاز استان خوزستان است که 201 به روش نمونهگیری تصادفی و براساس فرمول کوکران، انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها، دو پرسشنامه محققساخته، استراتژیهای کسب و کار دانشی و استراتژیهای توسعه دانش، براساس طیف لیکرت 5 گزینهای میباشد و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0 و 77/0 به دست آمده است. تحلیل دادهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. جهت تحلیل دادهها و بررسی رابطه استراتژیهای کسب و کار دانشی و استراتژیهای توسعه دانش از نرمافزار Lisrel وSPSS استفاده شد.<br /> یافتههای پژوهش نشان داد که که تمامی فرضیههای تحقیق با 99% اطمینان تایید میگردد. بنابراین بین ابعاد استراتژیهای کسب و کار دانشی و استراتژیهای توسعه دانش، به لحاظ آماری رابطه معناداری وجود دارد، و این رابطه به صورت مثبت و مستقیم میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 868 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه یزد | fa_IR |
| dc.publisher | Yazd University | en_US |
| dc.relation.ispartof | کاوشهای مدیریت بازرگانی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Business Administration Researches | en_US |
| dc.subject | استراتژی کسب و کار | fa_IR |
| dc.subject | استراتژی توسعه دانش | fa_IR |
| dc.subject | فرهنگ دانشآفرینی | fa_IR |
| dc.subject | توانمندی کارکنان | fa_IR |
| dc.subject | تعالی عملیات | fa_IR |
| dc.subject | سازمان یادگیرنده | fa_IR |
| dc.title | تبیین و ارزیابی استراتژیهای کسب و کار دانشی و استراتژیهای توسعه دانش | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، شرکت گاز ملی ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی، دکترای مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 16 | |
| dc.citation.spage | 211 | |
| dc.citation.epage | 232 | |