نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهلاکوپور, مریمfa_IR
dc.contributor.authorحمیدی‏ زاده, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T12:06:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T12:06:16Z
dc.date.available1399-07-09T12:06:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T12:06:16Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-18en_US
dc.date.submitted1394-10-28fa_IR
dc.identifier.citationهلاکوپور, مریم, حمیدی‏ زاده, محمدرضا. (1395). تبیین و ارزیابی استراتژی‌های کسب و کار دانشی و استراتژی‌های توسعه دانش. کاوش‌های مدیریت بازرگانی, 8(16), 211-232.fa_IR
dc.identifier.issn2645-386X
dc.identifier.issn2645-3878
dc.identifier.urihttp://bar.yazd.ac.ir/article_914.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415405
dc.description.abstractدر حال حاضر جوامع علمی وصنعتی به این نتیجه رسیده‌اند که سازمان‏ها با تکیه بر دانش و تقویت و ترویج دانش و فعالیت‏های دانشی در درون خود می‏توانند برتری‏های بلند مدت خود را در عرصه‏های رقابتی حفظ کنند. چرا که دانش، یک محرک کلیدی در کسب مزیت رقابتی پایدار ویکی از چالش‏های سازمان‏های امروز محسوب می‏شود.  هدف مقاله حاضر بررسی و تبیین رابطه بین استراتژی‌های کسب و کار دانشی و استراتژی‌های توسعه دانش در شرکت گاز استان خوزستان می باشد. روش تحقیق، توصیفی-همبستگی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان شرکت گاز استان خوزستان است که 201 به روش نمونه‌گیری تصادفی و براساس فرمول کوکران، انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، دو پرسشنامه محقق‌ساخته، استراتژی‌های کسب و کار دانشی و استراتژی‌های توسعه دانش، براساس طیف لیکرت 5 گزینه‌ای می‌باشد و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 79/0 و 77/0 به دست آمده است.  تحلیل داده‌ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. جهت تحلیل داده‌ها و بررسی رابطه استراتژی‌های کسب و کار دانشی و استراتژی‌های توسعه دانش از نرم‌افزار Lisrel  وSPSS  استفاده شد.<br />  یافته‌های پژوهش نشان داد که که تمامی فرضیه‌های تحقیق با 99% اطمینان تایید می‌گردد. بنابراین بین ابعاد استراتژی‌های کسب و کار دانشی و استراتژی‌های توسعه دانش، به لحاظ آماری رابطه معناداری وجود دارد، و این رابطه به صورت مثبت و مستقیم می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent868
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه یزدfa_IR
dc.publisherYazd Universityen_US
dc.relation.ispartofکاوش‌های مدیریت بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Business Administration Researchesen_US
dc.subjectاستراتژی کسب و کارfa_IR
dc.subjectاستراتژی توسعه دانشfa_IR
dc.subjectفرهنگ دانش‌آفرینیfa_IR
dc.subjectتوانمندی کارکنانfa_IR
dc.subjectتعالی عملیاتfa_IR
dc.subjectسازمان یادگیرندهfa_IR
dc.titleتبیین و ارزیابی استراتژی‌های کسب و کار دانشی و استراتژی‌های توسعه دانشfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، شرکت گاز ملی ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی، دکترای مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue16
dc.citation.spage211
dc.citation.epage232


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد