• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • کاوش‌های مدیریت بازرگانی
    • دوره 6, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثر ارزش ویژه برند بر ارزیابی نگرش مصرف‌کنندگان از توسعه برند محصولات لاستیک ایرانی

    (ندگان)پدیدآور
    فیض, داوددهقانی سلطانی, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    416.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    توسعه­های ­برند، یک استراتژی مشهور برای شرکت­ها از سال­ها پیش بوده است. موفقیت آن وابسته به پذیرش و ارزیابی مصرف­کنندگان از توسعه­برند می­باشد. در این پژوهش با توجه به نقش بسیار حیاتی برند به­تحلیل نقش ارزش­ویژه­برند بر ارزیابی نگرش­مصرف­کنندگان از توسعه­برند لاستیک­بارز در شهر کرمانپرداخته شده است. جامعه آماری در این تحقیق مصرف­کنندگان لاستیک بارز در شهر کرمان بوده و برای به دست آوردن حجم نمونه، از فرمول جامعه نامحدود و روش نمونه­گیری تصادفی­ساده استفاده شده است که حجم نمونه پس از انجام محاسبات آماری 171 می­باشد. ابزار گردآوری­اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده که برای پایایی آن از ضریب­آلفای­کرونباخ استفاده شده است. همچنین در این تحقیق با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری (SEM) به بررسی روابط علی بین ابعاد ارزش­ویژه­برند و ارزیابی نگرش­مصرف­کنندگان از توسعه­برند پرداخته و میزان تطابق مدل آکر در صنعت مذکور مورد سنجش قرار گرفته است. یافته­ها نشان می­دهد که ارزش­ویژه­برند تأثیر معناداری بر ارزیابی نگرش­مصرف­کنندگان از توسعه­برند دارد. این در حالی است که تأثیر دو عامل آگاهی از برند و وفاداری­برند نسبت به سایر عوامل بیشتر بوده است.
    کلید واژگان
    ارزش وِیژه برند
    وفاداری برند
    توسعه برند

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2014-04-21
    1393-02-01
    ناشر
    دانشگاه یزد
    Yazd University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمنان
    دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه سمنان

    شاپا
    2645-386X
    2645-3878
    URI
    http://bar.yazd.ac.ir/article_526.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/415349

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب