اثر ارزش ویژه برند بر ارزیابی نگرش مصرفکنندگان از توسعه برند محصولات لاستیک ایرانی
(ندگان)پدیدآور
فیض, داوددهقانی سلطانی, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
توسعههای برند، یک استراتژی مشهور برای شرکتها از سالها پیش بوده است. موفقیت آن وابسته به پذیرش و ارزیابی مصرفکنندگان از توسعهبرند میباشد. در این پژوهش با توجه به نقش بسیار حیاتی برند بهتحلیل نقش ارزشویژهبرند بر ارزیابی نگرشمصرفکنندگان از توسعهبرند لاستیکبارز در شهر کرمانپرداخته شده است. جامعه آماری در این تحقیق مصرفکنندگان لاستیک بارز در شهر کرمان بوده و برای به دست آوردن حجم نمونه، از فرمول جامعه نامحدود و روش نمونهگیری تصادفیساده استفاده شده است که حجم نمونه پس از انجام محاسبات آماری 171 میباشد. ابزار گردآوریاطلاعات در این پژوهش پرسشنامه استاندارد بوده که برای پایایی آن از ضریبآلفایکرونباخ استفاده شده است. همچنین در این تحقیق با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری (SEM) به بررسی روابط علی بین ابعاد ارزشویژهبرند و ارزیابی نگرشمصرفکنندگان از توسعهبرند پرداخته و میزان تطابق مدل آکر در صنعت مذکور مورد سنجش قرار گرفته است. یافتهها نشان میدهد که ارزشویژهبرند تأثیر معناداری بر ارزیابی نگرشمصرفکنندگان از توسعهبرند دارد. این در حالی است که تأثیر دو عامل آگاهی از برند و وفاداریبرند نسبت به سایر عوامل بیشتر بوده است.
کلید واژگان
ارزش وِیژه برندوفاداری برند
توسعه برند
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2014-04-211393-02-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری دانشگاه سمناندانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه سمنان
شاپا
2645-386X2645-3878




