الگوی پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان
(ندگان)پدیدآور
محمودی میمند, محمدفروزنده, لطف الهاحمدی نژاد, مصطفینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از انجام این تحقیق میدانی بررسی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی است. اساس چارچوب مفهومی این تحقیق را مدل تکامل یافته پذیرش فنآوری تشکیل می دهد و جامعۀ آماری آن، کلیه مشتریان بانک ملی ایران در شهرستان تهران است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی، 202 نفر از مشتریان بهعنوان نمونه انتخاب شده اند. با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری، اعتبار مدل مورد تأیید قرار گرفته و بر اساس نتایج تحلیل، مسیر ارتباط متغیرهای این تحقیق نیز تأیید شده است. یافته های این پژوهش نشان میدهد که ادراک از مفید بودن و ادراک از امنیّت، بیشترین تأثیر را در پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان دارند.
کلید واژگان
بانکداری اینترنتی[ادراک از] مفید بودن
[ادراک از] سهولتکاربرد
ریسک ادراکی
مدل یابی معادلات ساختاری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2010-02-201388-12-01
ناشر
دانشگاه یزدYazd University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نوردانشگاه پیام نور
دانشجوی دکتری، دانشگاه پیام نور
شاپا
2645-386X2645-3878




