مطالعه عوامل موثر بر وفادارساختن استفاده کنندگان تلفن همراه به پیام رسان سروش
(ندگان)پدیدآور
رشیدی, سمیهثانوی فرد, رسولبندزن, عباساداره حیدرآبادی, مجیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
برنامههای موبایل، اکوسیستم کسب و کار را تغییر دادهاند. صنعت تلفن همراه، با رشد بیسابقهای روبهرو شده است و بهعنوان یک ابزار محبوب در بین بازاریان به حساب میآید، این نوع برنامهها همچنین یک ابزار ضروری برای مصرفکننده است و برای دلایل گوناگون مانند جمعآوری اطلاعات، خرید و یا تماشای فیلمها استفاده میشوند. هدف پژوهش حاضر عبارت است از بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر وفادار ساختن مشتریان تلفن همراه به استفاده از پیامرسان داخلی سروش. این تحقیق، توصیفی - تحلیلی و از لحاظ گردآوری اطلاعات، توصیفی-پیمایشی است و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق، شامل کلیه مشتریان تلفن همراه است که حجم نمونه شامل 384 نفر از مشتریان است که در تابستان 1397 به استفاده از این پیامرسان داخلی اقدام کردهاند و با روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدهاند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. روایی محتوایی پرسشنامهها توسط خبرگان دانشگاهی تأیید شده و پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفته است. این ضریب برای پرسشنامه، 751/0 است. تجزیه و تحلیل دادهها مبتنی بر روش معادلات ساختاری و نرمافزار PLS smart است. یافتههای تحقیق نشان میدهد که بین انتظارات عملکرد، شرایط تسهیلکننده و اعتماد با وفاداری رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین بین سهولت استفاده، تأثیرات اجتماعی و مشوقها با پذیرش سودمندی رابطه مثبت و معنیدار وجود دارد. در نهایت بین رضایتمندی و وفاداری رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد.
کلید واژگان
کلید واژهها: پذیرش سودمندی اپلیکیشن موبایل" رضایتمندی
"وفاداری
شماره نشریه
99تاریخ نشر
2020-01-211398-11-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد قم،گروهدمدیریت بازرگانیاستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی،قم، ایران
دانشجوی دکترای مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد واحد قم، ایران
کارشناس ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهریار
شاپا
2676-75622676-735X




