رفتار خرید وسواسی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textعلمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
خرید وسواسی در سالهای اخیر توسط متخصصان بهداشت روانی، مورد توجه ویژه قرار گرفته است. برآورد شده است که دو تا هشت درصد جمعیت، درگیر خرید وسواسی هستند و 80 تا 95 درصد از خریدکنندگان وسواسی، زن هستند [1]. فرآیند خرید باعث شده است که زندگی این دسته از افراد از کنترل خارج شود. و باید توجه داشت که بیشتر این افراد از مشکل خود بیخبرند. با توجه به پیامدهای منفی خرید وسواسی در زندگی افراد، مسئولان باید از طریق، آموزش و پرورش و نهادهای اجتماعی به افراد در رابطه با این مشکل آگاهی دهند و در حوزه مسئولیت اجتماعی، بازاریابان باید دقت کنند که فعالیتهای بازاریابی آنها منجر به تشدید این مشکل در جامعه نشود.
در راستای تلاش برای شناسایی عوامل اساسی موثر بر خرید وسواسی، پژوهشهای پیشین مورد بررسی قرار گرفت و نتایج این بررسی در چهار دسته عوامل زمینه ای: ویژگیهای شخصیتی، ویژگیهای خانوادگی، اثر منفی و کارت اعتباری خلاصه شد.
کلید واژگان
خرید وسواسی / ویژگیهای شخصیتی / ویژگیهای خانوادگی / اثر منفی و کارت اعتباری / تاثیرات کوتاهمدت و بلندمدتشماره نشریه
65تاریخ نشر
2014-06-221393-04-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیشاپا
2676-75622676-735X




