مرور دوره 14, شماره 77 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 6 از 6
-
ارزیابی شیوه شناسایی و تشخیص کشورهای در حال توسعه در سازمان تجارت جهانی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-05-21)از آنجا که اعضای در حال توسعه سازمان تجارت جهانی میتوانند از رفتار ویژه و متفاوت دیگر اعضا بهرهمند گردند، تشخیص این قبیل کشورها همواره از اهمیت بسیار برخوردار بوده است. هرچند روشهای متعددی در این فرایند تشخیصی وجود دارد، ...
-
بررسی رابطه ی رهبری تحولآفرین با خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی سازمانی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-05-21)رهبری تحولآفرین به عنوان یکی از سبکهای رهبری در دهههای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. نیاز به رهبران تحولگرا برای سازمانهایی که میخواهند در چرخه رقابت باقی بمانند، بیش از بیش احساس میشود. این رهبران با تاثیرگذاری ...
-
تجزیه و تحلیل استراتژیهای توسعه صادرات به کشورهای آسیای میانه با مدل SWOT در راستای برنامه ششم توسعه
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-05-21)موقعیت راهبردی ایران نسبت به کشورهای آسیای میانه، فرصت مناسبی برای نیل به اهداف و برنامههای توسعهای کشور از مرزهای شرقی به وجود میآورد. هدف این پژوهش، تدوین راهبردهایی برای نیل به اهداف توسعه صادرات مندرج در برنامههای ...
-
تحلیل تأثیر محدودیتهای مالی بر کارایی سبد سرمایهگذاری شرکتهای سرمایهگذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-05-21)محدودیتهای مالی با کاهش دسترسی به وجوه مورد نیاز سرمایهگذاری، میتواند مانع اتخاذ تصمیمات بهینه در زمینه سرمایه-گذاری شده و منجر به از بین رفتن فرصتهای سرمایهگذاری بنگاه شود. قطعاً واکنش مناسب شرکتها در مواجه شدن با ...
-
شناسایی عوامل موثر بر حضور موفق شرکتهای صادرکننده ایرانی در بازارهای خارجی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-05-21)هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی عوامل موثر بر حضور موفق شرکت های صادرکننده ایرانی در بازارهای خارجی می باشد .ابتدا با مطالعات کتابخانه ای راهبردهای بین المللی شدن بنگاهها و همچنین عوامل موثر بر حضور موفق در بازارهای جهانی تبیین ...
-
شناسایی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانهی صادرات فرش دستباف ایران (مطالعه موردی: فرش دستباف اصفهان)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی, 2016-05-21)فرش دستباف ایران، از منابع مهم درآمدهای ارزی و از اقلام مهم صادراتی کشور است. متأسفانه در یک دهه اخیر، دوران افول و رکود شکنندهای در صادرات فرش دستباف ایران و به ویژه اصفهان بروز نموده است. از جمله دلایلی که فرش دستباف ...



