مرور دوره 11, شماره 63 بر اساس عنوان

  • بررسی اثر سیاست‌های اقتصادی بر تنظیم بازار سیب درختی در ایران 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-02-20)
    سیب درختی از جمله کالاهای اساسی، تولیدی بخش‌های کشاورزی و نهاده مورد فرآوری بخش صنعت است که در سال‌های اخیر مصرف آن از رشد بالایی برخوردار بوده است. تولید و فرآوری این محصول کشاورزی مهم که در بین میوه‌ها نقش زیادی در سبد ...

  • بررسی بازار گوجه‌فرنگی در جهان و ایران و ارائه رهنمودهایی جهت کاهش تهدیدهای پیش‌روی آن در ایران 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-02-20)
    گوجه‌فرنگی یکی از محصولات عمده کشاورزی در رده محصولات زراعی است که در بسیاری از کشورهای جهان و همچنین ایران از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت می‌باشد. بازار گوجه‌فرنگی کشور علی رغم وجود استعدادهای بالقوه در زمینه تولید، فرآوری ...

  • برند سازی مکان، تعاریف،‌موانع و راهکارها 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-02-20)
    در بازار‌های پر تلاطم و رقابتی امروزه، مصرف‌کنندگان به‌وسیله انبوهی از فعالیت‌های بازاریابی و برند‌ها احاطه شده‌اند. در این حیطه اغلب تصور می‌گردد که برند‌ها تنها به کالاها و خدمات در بازار محدود می‌شوند؛ در حالیکه نباید ...

  • دیپلماسی بازرگانی و مناسبات جدید اقتصادی و تجاری 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-02-20)
    دیپلماسی بازرگانی امروزه در فرآیند جاری جهانی شدن و مناسبات جدید اقتصادی و تجاری بین کشورها دارای نقش پر رنگی میباشد. در دو دهه اخیر دامنه پوشش و ماهیت دیپلماسی بازرگانی به واسطه تغییر اولویت‌های دولت‌ها، پیشرفت در فناوری ...

  • شرح وقایع اصلاح یارانه‌ها 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-02-20)
    در هجدهم دسامبر سال 2010، ایران قیمت محصولات کشاورزی و نفت داخلی خود را تا 20 برابر افزایش داد. این اقدام، ایران را به اولین کشور عمدة صادرکنندة نفت تبدیل کرد که در راستای کاهش قابل ملاحظه یارانه‌های ضمنی انرژی گام برداشته ...

  • عوامل مؤثر بر میزان آمادگی تعاونی‌ها در صادرات خرما برای ورود به بازار جهانی (مطالعه موردی: استان‌های هرمزگان و فارس) 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی, 2014-02-20)
    ایران با توجه به قابلیت‌های بالقوه برای حضور در عرصه تجارت جهانی و بازارهای بین‌المللی، می‌بایست از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی در عرصه صادرات استفاده نماید. با توجه به حمایت دولت از صادرات غیرنفتی و اهمیت کشت و ...