طراحی یک الگوی اثربخش جهت موفقیت ارائه خدمات الکترونیکی ثبت سفارش بازرگانی در بدنه دولت جمهوری اسلامی ایران
(ندگان)پدیدآور
باقری, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اهدافی که در آغاز برای دولت الکترونیک تصور شده بود، امروزه به سمت ارائه خدماتی که نیاز بالاتر شهروندان را پاسخگو باشد و دسترسی بیشتری را برای آنها فراهم آورد، تغییر جهت داده است. در نتیجه ضروری است که یک مدل اثربخش مناسب برای سنجش موفقیت چنین دیدگاهی توسعه داده شود. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل موفقیت ارائه خدمات الکترونیکی دولت از دیدگاه شهروندان است. در این پژوهش، با مطالعه حوزههای متفاوت (سیستمهای اطلاعاتی، تجارت الکترونیک و بازاریابی)، یک مدل اثربخش جهت سنجش موفقیت خدمات الکترونیکی دولت از دیدگاه شهروندان توسعه داده شده است. رضایت شهروندان یکی از معیارهای موفقیت دولت الکترونیک پیشنهاد شده است و ارتباط آن با کیفیت سیستم، کیفیت اطلاعات، کیفیت خدمات الکترونیک، سودمندی ادراکشده، سهولت کاربرد ادراکشده و اعتماد دولت الکترونیک مورد آزمون قرار گرفته است. برای آزمون مدل پیشنهادی، خدمت ثبت سفارش الکترونیک دولتی در جمهوری اسلامی ایران بهعنوان حوزه تحقیق انتخاب و یک رویکرد کمی برای آزمون مدل تحقیق استفاده شده است. روش «تحلیل آماری همبستگی» جهت آزمون فرضیهها، استفاده شده است. نتایج تجزیهوتحلیلها نشان داد که بیشتر روابط پیشنهادی مورد تایید است.
کلید واژگان
متغیرهای موفقیتدولت الکترونیک
رضایت شهروندان
فن آوری اطلاعات
ثبت سفارش الکترونیک
شماره نشریه
25تاریخ نشر
2015-04-211394-02-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیسازمان پدید آورنده
عضو هیات علمی گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباسشاپا
2252-01042383-2991




