• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 9, شماره 35
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 9, شماره 35
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رویکرد مدل‌سازی تفسیری ـ ساختاری به‌منظور ارزیابی و اولویت‌بندی عوامل اصلی موفقیت زنجیره تأمین چابک در صنایع لبنی

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی صدقیانی, جمشیدقاسمی نژاد علی آبادی, یاسرقاسم زاده گوری, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    6.582 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با توجّه به تغییرات سریع فناوری، ارائه محصولات جدید و تغییر سلیقه مشتریان، مدیریت زنجیره تأمین نیز با چالش‌های متعددی روبه‌رو شده است و رویکردهای سنتی مدیریت زنجیره تأمین کارایی خود را از دست داده‌اند؛ ازاین‌رو به‌ نظر می‌رسد مدیریت زنجیره تأمین نیازمند هوشیاری و سرعت عمل بیشتری باشد که به شکل‌گیری مفهوم زنجیره تأمین چابک منجر شده است. در این پژوهش سعی بر آن است که از طریق روش ISM، عوامل موفقیت زنجیره تأمین چابک در صنایع لبنی جامعه هدف مورد‌ارزیابی و اولویت‌بندی قرار گیرد. بدین منظور با استفاده از روش نمونه‌گیری غیر‌احتمالی هدف‌دار قضاوتی پرسشنامه میان 44 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد زنجیره تأمین «شرکت فرآورده‌های لبنی» توزیع گردید.  نتایج حاکی از آن است که 11 عامل اصلی موفقیت زنجیره تأمین چابک در 6 سطح دسته‌بندی شده و قرار می‌گیرند. بالاترین سطح نشان‌دهنده عامل رضایت مشتری است که افزایش سهم بازار و سودآوری را برای سازمان در پی خواهد داشت. در سطح آخر مدل نیز 3 عامل ادغام فرآیندها، برنامه‌ریزی متناسب و توسعه مهارت‌های کارکنان قرار دارد.
    کلید واژگان
    زنجیره تأمین
    چابکی
    مدل‌سازی تفسیری ـ ساختاری
    عوامل موفقیت زنجیره تأمین

    شماره نشریه
    35
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    گروه مدیریت اجرایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات گیلان
    گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_539185.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/413027

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب