نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکمالی پور, محمدfa_IR
dc.contributor.authorزینل زاده, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:59:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:59:06Z
dc.date.available1399-07-09T11:59:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:59:06Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-11-25en_US
dc.date.submitted1398-09-04fa_IR
dc.identifier.citationکمالی پور, محمد, زینل زاده, رضا. (1399). رقابت‌پذیری و فضای کسب و کار. مدیریت کسب و کار, 12(46), 149-164.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_673824.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412984
dc.description.abstractسطح رقابت‌پذیری کشورهای جهان یکی از معیارهای مهمی است که بسیاری از متغیرهای اقتصاد خرد و کلان را در نظر می‌گیرد. این شاخص در راستای حفظ بقای هر کشوری، نقش مهمی را بازی می‌کند و به عنوان ابزاری برای رسیدن به رشد مطلوب اقتصادی و توسعه پایدار محسوب می‌گردد، لذا بررسی عواملی که می-تواند زمینه مناسب برای رقابت در میان عاملان اقتصادی، جهت رقابتی‌تر شدن فعالیت شرکت‌ها در صنعت و بازارها را ایجاد نماید، ضروری می‌باشد. هدف این پژوهش بررسی اثر رقابت‌پذیری بر فضای کسب و کار در منتخبی از کشورهای اسلامی است. در این مطالعه اثر شاخص‌های الزامات اساسی، افزایش کارایی، نوآوری، مخارج مصرفی دولت، نقدینگی و تغییرات نرخ ارز بر فضای کسب و کار 16 کشور اسلامی برای بازه زمانی(2017-2000) مورد بررسی قرار گرفته، و از روش داده های تابلویی با اثرات ثابت برای برآورد مدل استفاده شده است. داده‌های جمع‌آوری شده به کمک نرم‌افزار Eviews10 تجزیه و تحلیل شده‌اند. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که شاخص‌های الزامات اساسی، افزایش کارایی و نوآوری بر فضای کسب و کار اثر مثبت و معناداری دارند. پیشنهاد می‌شود دولت با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و بهبود فضای اقتصاد کلان و دیگر مؤلفه‌های مرتبط، بازار را به سمت رقابتی سالم سوق دهد.fa_IR
dc.format.extent526
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectرقابت‌پذیریfa_IR
dc.subjectفضای کسب و کارfa_IR
dc.subjectکشورهای اسلامیfa_IR
dc.subjectپانل دیتاfa_IR
dc.titleرقابت‌پذیری و فضای کسب و کارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اقتصاد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه اقتصاد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمان، کرمان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue46
dc.citation.spage149
dc.citation.epage164


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد