نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorضیائی کیا, عباسfa_IR
dc.contributor.authorجهانگیری, علیfa_IR
dc.contributor.authorمحرابی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorداوری, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:59Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:59Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-03en_US
dc.date.submitted1398-06-12fa_IR
dc.identifier.citationضیائی کیا, عباس, جهانگیری, علی, محرابی, جواد, داوری, علی. (1398). بررسی رابطه بین عوامل موثر بر استراتژی کارآفرینی سازمانی( مورد مطالعه: شرکتهای تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران). مدیریت کسب و کار, 11(44), 66-83.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_670262.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412944
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین عوامل موثر بر استراتژی کارآفرینی صورت گرفته است. تحقیق حاضر بر حسب هدف توسعه ای و کاربردی بوده و بر حسب نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل شرکتهای وابسته سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و روش نمونه گیری در این تحقیق از میان شرکتهای مذکور به تعداد 36 عدد بوده است. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه به کمک نرم افزار SPSS آلفای کرونباخ به میزان 71/0 به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل از نرم افزار SPSS استفاده گردید و تحلیل عاملی تاییدی برای بررسی روایی سازه ابزار اندازه گیری به کمک نرم افزارPLS انجام گرفت. نتایج حاصله نشان داد که از میان 13 رابطه، تعداد 9 رابطه تایید شده است. و تمامی روابط جهت مثبت دارند. (05/0>P). یافته ها نشان می دهد که متغیر مستقل محرک های بیرونی مستقیما بر نتایج فردی و سازمانی بی تاثیر است، اما توانسته است تاثیر معنی داری بر دیدگاه استراتژیک و گرایش و رفتار کارآفرینانه داشته باشد. متغیر مستقل شناخت کارآفرینانه بر نتایج فردی و سازمانی تاثیرگذار است و تاثیر معنی داری نیز بر دیدگاه استراتژیک، معماری سازمانی و گرایش و رفتار کارآفرینانه داشته دارد. از بین سه متغیر وابسته میانی (دیدگاه استراتژیک، معماری سازمانی و گرایش و رفتار کارآفرینانه)، دو متغیر معماری سازمانی و گرایش و رفتار کارآفرینانه بر نتایج فردی و سازمانی تاثیر دارند (05/0>P) و دیدگاه استراتژیک بر نتایج فردی و سازمانی بی تاثیر بوده است.fa_IR
dc.format.extent744
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.subjectاستراتژی کارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.subjectمعماری سازمانیfa_IR
dc.subjectعوامل محیطیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین عوامل موثر بر استراتژی کارآفرینی سازمانی( مورد مطالعه: شرکتهای تحت پوشش سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه کارآفرینی، دانشکده مدیریت و حسابداری ، واحدقزوین، دانشگاه‌آزاداسلامی، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دولتی، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحدقزوین، دانشگاه آزاداسلامی ، قزوین، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه کسب و کار، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue44
dc.citation.spage66
dc.citation.epage83


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد