• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 11, شماره 42
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت کسب و کار
    • دوره 11, شماره 42
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش تعدیل‌کننده اعتماد در پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه(B2B) ( مطالعه موردی: شرکت اینترنتی پارس سنتر)

    (ندگان)پدیدآور
    بیانی هدش, احمدعلیهاشمی, سیدمحمودمعظمی, مجتبی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    867.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر «بررسی نقش تعدیل‌کننده اعتماد در پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه (B2B) در شرکت اینترنتی پارس سنتر» است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مشتریان شرکت اینترنتی پارس سنتر است که بر اساس آخرین آمار تعداد آن‌ها در سال 1397، 645 نفر می‌باشند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 242 نفر تعیین گردید. ابزارهای مورداستفاده در این پژوهش، شامل پرسشنامه استاندارد السد و همکاران (2017) است. روایی پرسشنامه‌ها توسط صاحب‌نظران تائید شد و پایایی پرسشنامه با توجه محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل از روش­های آماری توصیفی و آمار استنباطی (مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مطلوبیت درک شده، حمایت مدیریت ارشد و فشار رقابتی بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه تأثیر دارد اما آمادگی سازمانی بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه تأثیر ندارد. نتایج نیز نشان داد که فشار رقابتی بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه نقش تعدیل‌کننده اعتماد تأثیر دارد اما مطلوبیت درک شده، حمایت مدیریت ارشد، آمادگی سازمانی با نقش تعدیل‌کننده اعتماد بر پذیرش تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه تأثیر ندارد.
    کلید واژگان
    اعتماد
    تجارت الکترونیکی بنگاه‌به‌بنگاه
    شرکت اینترنتی پارس سنتر

    شماره نشریه
    42
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد بازاریابی، دانشکده مدیریت، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    گروه بازرگانی، دانشکده مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
    گروه مدیریت آموزشی عالی، دانشکده مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران، ایران

    شاپا
    2252-0104
    2383-2991
    URI
    http://bmj.iauctb.ac.ir/article_666558.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412915

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب