نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآزاد, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorصیدی, محسنfa_IR
dc.contributor.authorنقدی, بهمنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:58:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:58:47Z
dc.date.available1399-07-09T11:58:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:58:47Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-24en_US
dc.date.submitted1394-02-04fa_IR
dc.identifier.citationآزاد, ناصر, صیدی, محسن, نقدی, بهمن. (1394). بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر میل به ماندگاری کارکنان در سازمانها و ادارات دولتی ( مطالعه موردی شهرستان ایلام). مدیریت کسب و کار, 7(28), 41-57.fa_IR
dc.identifier.issn2252-0104
dc.identifier.issn2383-2991
dc.identifier.urihttp://bmj.iauctb.ac.ir/article_535616.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/412876
dc.description.abstractامروزه کارکنان نقش مهمی در تحقق اهداف سازمانها، به ویژه کیفیت خدمات آنها دارند. بنابراین حفظ و نگهداری کارکنان بیش از پیش مورد توجه سازمانها قرار گرفته است. از این رو در دهه های اخیر مباحث مربوط به بازاریابی داخلی  و نگاه به کارکنان به عنوان مشتریان داخلی مطرح شده است. بازاریابی داخلی را می توان تلاش شرکت برای ارضای نیازهای کارکنان "موثر بر مشتری “( بری و همکاران، 1976) و یا مدیریت اثربخشتر زنجیره ارزش– خدمت و ارتباطات بین همکاران ( گامسون، 1987) تعریف نمود. هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازاریابی داخلی و مولفه های آن ((متغیر مستقل)) برمیل به ماندگاری((متغیر وابسته)) کارکنان سازمانهای دولتی شهرستان ایلام می باشد. با توجه به عنوان پژوهش، هفت فرضیه اصلی و هفت فرضیه فرعی در نظر گرفته شده است. جامعه آماری پژوهش تعداد 1200 نفر از کارکنان ادارات ایلام می باشد و نمونه ای با حجم 193  نفر از کلیه پرسنل به طور تصادفی طبقه ای نسبی به روش توصیفی استفاده شده و از جهت نوع نیز جنبه کاربردی دارد. از روش کتابخانه‌ای و میدانی جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. تعدادی از صاحب نظران و اساتید مدیریت به اتفاق، روایی پرسشنامه را تایید نمودند. ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده در این پژوهش پایایی پرسشنامه را مطلوب نشان داده است و پس از بررسی اطلاعات موجود به این نتیجه رسیدیم که رابطه مثبت ومعنی داری بین متغیر مستقل ((بازاریابی داخلی)) و متغیر وابسته (( میل به ماندگاری )) وجود دارد. در پایان با توجه به نتایج بدست آمده  پیشنهادهایی در این زمینه ارائه می شود.fa_IR
dc.format.extent544
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت کسب و کارfa_IR
dc.subjectبازاریابی داخلیfa_IR
dc.subjectمشتریان داخلیfa_IR
dc.subjectادراک حمایت سازمانی و میل به ماندنfa_IR
dc.titleبررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر میل به ماندگاری کارکنان در سازمانها و ادارات دولتی ( مطالعه موردی شهرستان ایلام)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیارگروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهران، ایلام، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران ، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue28
dc.citation.spage41
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد